نگراني آمريکا از انتقال فعاليتهاي تروريستي جبهه النصره به خارج از سوريه

رسانه هاي آمريکايي و انگليسي با اذعان به اقدامات تروريستي جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده در سوريه و ابراز نگراني از انتقال حملات آنها به مناطق ديگر در غرب آسيا و اروپا اعلام کردند اين گروه حدود پنج هزار عضو دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  اين شبکه در گزارشي به ترس و نگراني دولت آمريکا از انتقال فعاليتهاي جبهه النصره به خارج از سوريه پرداخته است.رنا ابودياب گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي گفت واشنگتن از افزايش فعاليتهاي تروريستي جبهه النصره و انتقال آن به مناطق ديگر نگران است و اين مطلب را شبکه سي ان ان فاش کرد.سي ان ان در گزارشي درباره انتقال اين گروه تروريستي به خارج از مرزهاي سوريه به ويژه خاورميانه و اروپا هشدار داد.

در اين گزارش تصاويري  از تروريستهاي عضو جبهه النصره پخش شد که  در حال حمله به مواضعي در داخل سوريه هستند.وزارت خارجه آمريکا نيز اعلام کرده اين گروه حدود ششصد حمله را در سوريه به عهده گرفته است.

خبرنگار شبکه سي ان ان به نقل از منابع مرتبط با جبهه النصره اعلام کرد اين جبهه از شيوه هاي شبکه القاعده در عراق مانند ترور، خودروهاي بمب گذاري شده استفاده مي کند.دراين جبهه شمار زيادي از تروريستهاي عرب از جمله سعوديها و اعراب خليج فارس حضور  دارند .
موسسه تحقيقاتي تام ويليام در انگليس نيز به نقل از عناصر جبهه النصره اين مطلب را تأييد کرده است.

بر اساس اطلاعات اين  موسسه، جبهه  النصره با هسته هايي ارتباط دارد که ابو مصعب زرقاوي سرکرده معدوم  القاعده در  عراق ايجاد کرده بود و جبهه النصره حدود پنج هزار عضو دارد که در گذشته در کنار القاعده در عراق جنگيده اند و آنها با القاعده ارتباط مستقيم دارند و بر اساس اصول ايدئولوژيکي براي تشکيل حکومت اسلامي در سوريه و اعلام موجوديتي موسوم به «خلافت در شام » مي جنگند.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، النصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار