مصرف این میوه خطر سه بیماری مزمن شایع را کاهش می دهد

مصرف روزانه و متعادل این طالبی، خطر ابتلا به سه بیماری مزمن بسیار شایع یعنی فشار خون بالا، بیماری قلبی و سرطان را کاهش مي دهد.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های مزمن و غیر واگیر، عدم رعایت الگوهای مناسب تغذیه ای است که متأسفانه بسیار کم به این موضوع توجه می شود.

وی با بیان اینکه میوه ها تأثیر مؤثر و مفیدی بر کاهش احتمال بروز بیماری های مزمن دارد اظهار داشت: طالبی از جمله میوه های بسیار مفیدی است که طبق مطالعات انجام شده، مصرف روزانه و متعادل آن خطر ابتلا به سه بیماری مزمن بسیار شایع یعنی فشار خون بالا، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

سعادتی افزود: کلسترول، فشار خون و هموسیستین بالا سه عامل مهم و زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند و مصرف طالب با دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه عامل مورد نیاز است، خطر بروز بیماری و نارسایی های قلبی را کاهش می دهد.

وی یادآور شد: ویتامین C موجود در طالبی، همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان ریه، سینه، مثانه، معده، روده بزرگ و لوز المعده را کاهش دهد./ع2

برچسب ها: میوه ، سرطان ، طالبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار