حجت‌الاسلام پورمحمدي:

آنچه امروز از فتنه و انحراف مي‌بينيم ضرورت جهاد اكبر را در جامعه برجسته مي‌كند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: آنچه امروز از فتنه و انحراف مي‌بينيم ضرورت پرداختن به جهاد اكبر را در جامعه ما برجسته مي‌كند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با اشاره به فرارسيدن ايام غمبار رحلت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) گفت: رسول اكرم به عنوان كسي كه اشرف مخلوقات الهي، حبيب الله و مجراي فيض الهي است، در چنين شبي از دنيا رحلت فرمودند و امت اسلامي در سوگ پدري دلسوز و حيات بخش، يتيم شد.

وي با بيان اين نكته كه امروز بايد ميراث گران‌بهاي حضرت محمد(ص) به عنوان پدر جامعه اسلامي را شناخت افزود: ناشكري است اگر فرزندان قدر امكانات و ثروت‌هاي معنوي ايشان را نشناسند و امشب فرصت مغتنمي است كه بار ديگر در ميراث‌هاي نبوي براي جامعه اسلامي انديشيد، و بايد براي حفظ ايمان و رستگاري، به پيامبر اعظم به مثابه شاخص زندگي اسلامي توسل جست.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به «دشمن شناسي» به عنوان موضوع جلسه هيئت محبان ولايت اصفهان اظهار داشت: اگر ما براي جهان‌خواران خطري نداشتيم، آن‌ها با ما دشمني نداشتند. جبهه غرب و استكبار جهاني خود را تمدن برتر تلقي كرده و براي خود اين رسالت را قائل است كه همه بشريت را به اين فرهنگ و تمدن برتر توصيه كند. در اين مسير ما به عنوان يك خطر براي آن‌ها مطرح هستيم، چرا كه غربي‌ها احساس آرامش ندارند و با وجود ما، هدف‌هايشان را نافرجام مي‌بينند.

وي با تأكيد بر ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر تماميت خواهي غرب افزود: ما همواره بر روي آرمان‌ها و شعائر انقلابي خود پافشاري مي‌كنيم و از همان ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز، از مواضع خود عقب نشيني نكرده ايم. چه اينكه بيانات امروز مقام معظم رهبري، در تداوم صحبت‌هاي امام خميني است. مردم نيز از همان آغاز شكل گيري نهضت اسلامي تا پيروزي انقلاب اسلامي و سپس تاسيس و استقرار جمهوري اسلامي، شعارها و خط مشي مشخص و يكساني را در پيروي از آرمان استقلال و آزادي داشته‌اند.

پورمحمدي با اشاره به رخداد بيداري اسلامي در خاورميانه گفت: «امروزه رگه‌ها و رشحاتي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در شكل گيري موج‌هاي بيداري در كشورهاي عربي منطقه قابل رويت است و اين مسئله نشانه پيروزي ما است، چرا كه بدون خستگي و هراس، با صداي بلند آرمان‌هاي خودمان را پيگيري كرده‌ايم و امروز شاهديم كه انقلاب اسلامي ايران، كار بزرگ خويش را انجام داده است. چرا كه توانسته است با ايجاد تحول فكري، مسير اصلي را نشان دهد و در راه جهاد في سبيل الله با قدرت و سلامت حركت كند.
 
امروز در دنيا مطرح هستيم و قدرت‌هاي غربي، ما را به عنوان يك مدعي مي‌شناسند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور ضمن اذعان به جايگاه برجسته جمهوري اسلامي در تحولات منطقه و جهان معاصر گفت: اگر در گذشته صداي ما شنونده و آرمان ما طرفدار نداشت، امروز وضع فرق مي‌كند و چشم بسياري از مردم جهان رو به سوي ما است. امروز كوچك‌ترين صحبتي كه در كشور ما مي‌شود، از سوي رسانه‌هاي فراگير جهاني پوشش داده مي‌شود و اين نشان دهنده اين نكته است كه ما امروز در دنيا مطرح هستيم و قدرت‌هاي غربي، ما را به عنوان يك مدعي مي‌شناسند.


پورمحمدي با اشاره به صحبت هيلاري كلينتون مبني بر فراگيري هژموني جمهوري اسلامي در جهان افزود: امروزه ايالات متحده به عنوان كشوري كه خود را قله تمدن معاصر مي‌خواند، جمهوري اسلامي ايران را رقيب خود مي‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با بيان اين نكته كه وقتي در دنيا مطرح هستيم و چشم جهانيان به سمت ما دوخته شده است بايد كنترل‌ها و نظارت‌هاي بيشتري را بر خود اعمال كنيم گفت: وقتي در مواجهه با مستكبرين در جهاد اصغر توفيق داشته‌ايم و اين‌گونه آن‌ها را زمين‌گير كرده‌ايم، وقت آن رسيده است تا در جهاد اكبر نيز پيشگام و دلاور باشيم.

وي با ذكر ويژگي‌ها و خصوصيات جهاد اكبر از زبان پيامبر اسلام افزود: همان‌گونه كه در جنگ با دشمن خارجي مصمم هستيم، بايد در جنگ با دشمن دروني كه همانا نفس انساني و خودخواهي‌هاي دروني است نيز مصمم باشيم و اگر توانستيم با خودمان و منيّت خودمان مبارزه كنيم، در جهاد اكبر پيروز شده‌ايم و اين مهم جز با كنترل و مراقبت دائمي بر خواهش‌هاي دروني و نفساني تحقق نمي‌يابد.

پورمحمدي با ذكر حديثي از پيامبر گرامي اسلام كه بي‌عقلي را دشمن دين معرفي مي‌كرد گفت: ما بايد هوشيار باشيم كه اگر از عقل مان استفاده نكنيم، دين مان را از دست مي‌دهيم. چرا كه دشمنان از طريق جهالت ما به ما ضربه مي‌زنند. ما نيز بايد با جهالت مبارزه كنيم تا رستگار شويم.

وي با انتقاد از عدم اهميت به ديدگاه‌هاي علمي و موازين عقلي در برخي تصميم گيري‌هاي كلان كشور گفت: وقتي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي متعدد و همچنين حجم زيادي از متخصصان و پژوهشگران در كشور خود داريم، عين جهالت است كه به تصميم گيري شخصي خويش رجوع كنيم. ما به عنوان يك مسلمان بايد به يافته‌هاي علمي اهميت بدهيم، چرا كه جامعه اسلامي، جامعه جهل زده نيست.

وي با بيان اينكه براي شناخت حق تعالي نيز بايد از علم و فضل برخوردار بود گفت: «اگر بخواهيم از شر شيطان درون رهايي يابيم و در جهاد اكبر توفيق داشته باشيم، بايد به علم مجهز باشيم و از عالم پيروي كنيم.

 
از فضاي بداخلاقي، خشم و حذف در جامعه احتراز كنيم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگري از سخنان خود با ذكر حديث نبوي كه توصيه به رعايت اخلاق و مدارا در زندگي فردي مي‌كرد گفت: لجاجت كردن و عدم مدارا، بستري است كه زمينه ساز حضور شيطان مي‌شود و شيطان نيز در پي ايجاد تفرقه، كينه، جدايي و اختلاف در جامعه است.

وي افزود: پيامبر اسلام همان‌گونه كه ما را به شدت در برابر كفار دعوت مي‌كند، به مدارا و آسان گيري در روابط بين خودمان نيز توصيه مي‌كند و بايد مراقبت داشته باشيم كه در ميان خودمان گذشت داشته باشيم و سخت گيري بي‌مورد نداشته باشيم.

پورمحمدي اظهار داشت: قرار نيست كه افراد را از اتوبوس انقلاب پياده كنيم، بلكه هنر اين است كه افراد جديدي را وارد اتوبوس انقلاب كنيم. برخي‌ها چنان رفتار مي‌كنند كه در جامعه امكان گذشت فراهم نشود و تشنج و درگيري جاي مدارا و گذشت را بگيرد. اين كار درستي نيست، چرا كه پيامبر به ما فرموده است كه بين خودمان رحمت داشته باشيم و براي يكديگر طلب مغفرت كنيم.

پورمحمدي فضاي بداخلاقي، خشم و حذف را ميوه تلخي دانست كه شيطان اصرار دارد به ما بچشاند و ما بايد از آن احتراز كنيم.


حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با ذكر روايت ديگري از حضرت محمد مصطفي(ع) كه كفر و فقر را به عنوان دو عامل انحطاط جامعه اسلامي ارزيابي مي‌كرد گفت: پيامبر اسلام معتقد است كفر و فقر آثار مخرب مشابهي در جامعه به بار مي‌آورد. چه اينكه جامعه‌اي كه فقير باشد، از ارزش‌ها باز خواهد ماند و در نهايت منحرف خواهد شد.

وي با تأكيد بر اهميت عقلانيت و مشورت از ديدگاه پيامبر مكرم اسلام افزود: بايد از عقول يكديگر در حل امور بهره برد و مشورت را در سرلوحه كار خود قرار داد. اگر كسي تصور كند كه با خودرأيي و خودشيفتگي مي‌تواند تصميم بگيرد، اين‌چنين شخصي بنا به گفته معصومين هلاك خواهد شد.

 
نيازي نيست كه كشورهاي غربي براي مردم ما دم از آزادي و يا عدم‌آزادي در انتخابات بزنند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان سخنان خويش با اشاره به اين نكته كه جامعه‌اي زندگي خوب دارد كه تلاش كند بهترين‌ها را انتخاب كند، از مشورت استقبال كند و عقلانيت را در دستور كار خود قرار دهد، به نعمت «آزادي» در نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: مردم ما هماره نشان داده‌اند كه حضور آگاهانه و انتخاب‌هاي خوب داشته‌اند و اگر زماني مشاهده شود كه انتخابي كه مردم كرده‌اند، به سرنوشت ديگري دچار شده است، بايد بدانيم كه اشتباه از راي و تشخيص مردم نبوده، بلكه اشتباه از خودرأيي، طغيان منيّت فردي است. بايد هوشيار باشيم كه وقتي قدرت خواهي از يك سطحي فراتر رفت، بايد با جهاد اكبر عليه خواست‌هاي دروني خود ايستادگي كنيم.

 وي با نقد تبليغات رسانه‌هاي غربي مبني بر نبودن آزادي در انتخابات‌هاي جمهوري اسلامي گفت: اگر در جمهوري اسلامي آزادي نبود، مردم اين قدر به نظام علاقمند نبودند و پس از 34 سال در صحنه بودن، خسته مي‌شدند و عرصه را ترك مي‌كردند. اين در حالي است كه مردم با درك نعمت آزادي در همه انتخابات‌ها مشاركت فعال و پرشوري داشته‌اند و نظر سنجي‌ها حاكي از اين است كه بيش از شصت درصد مردم آمادگي خود را براي شركت پرشور در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه در خردادماه سال آينده برگزار مي‌شود نيز اعلام كرده‌اند.

پورمحمدي با مقايسه درصد مشاركت مردم كشورهاي غربي در انتخابات‌ها با درصد مشاركت مردم ايران در انتخابات‌هايي كه در جمهوري اسلامي برگزار مي‌شود گفت: آزادي يكي از شعارها و آرمان‌هاي بنياديني بوده است كه پيروزي انقلاب اسلامي بر مبناي تحقق آن صورت پذيرفته است و مردم ايران قدر آزادي به دست آمده پس از پيروزي انقلاب اسلامي را مي‌دانند و نيازي نيست كه كشورهاي غربي براي مردم ما دم از آزادي و يا عدم آزادي در انتخابات بزنند.

لازم به ذكر است حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در سفر به استان اصفهان با حضرت آيت‌الله مظاهري زعيم حوزه علميه اصفهان و آيت‌الله مهدوي عضو خبرگان رهبري نيز ديدار و گفتگو داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار