بهمن ماه آغاز رسمی معاملات بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی از نهایی شدن راه اندازی بورس انرژی خبر داد و گفت: برق و اوراق سلف نفتی تا پایان بهمن در بورس انرژی معامله می‌شوند.

شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از آغاز معاملات برق، سلف نفتی و مشتقات نفتی به صورت همزمان در بورس انرژی خبر داد و گفت: تلاش ما این است که معاملات سلف نفتی نیز بهمن ماه در بورس انرژی معامله شود به این ترتیب اگر از سوی وزارت نفت و سایر نهادهای مرتبط ملاحظه خاصی نباشد، برق و سلف نفتی به صورت همزمان بهمن ماه در بورس انرژی معامله می‌شود.

وي تصريح کرد: معاملات آزمایشی بورس انرژی در آذر و دی ماه آغاز شد و با موفقیت به پایان رسیده است.

محمدي در خصوص علت تاخیر راه اندازی معاملات سلف نفتی گفت: انتشار این اوراق به برخی اطلاعات و هماهنگی با سایر مجموعه ها نیاز داشت که هماهنگی لازم برای انتشار آن انجام شده است و پیش بینی می شود که تا پایان بهمن در بورس انرژی معامله شود.

مدیر عامل بورس انرژی در مورد میزان نقدینگی که باید توسط وزارت نیرو به بورس انرژی تزریق شود، گفت: مقدار این نقدینگی به توان مالی وزارت نیرو بستگی دارد البته پیشنهادات اولیه ارائه شده و در مورد مبلغ آن توافقات اولیه صورت گرفته است که میزان آن بعدا اعلام می شود.

وی افزود: این در حالی است که نرم افزار و مقررات بورس انرژی تکمیل شده و تامین نقدینگی توسط وزارت نیرو در حال انجام است که با این اقدامات پیش‌بینی می‌شود بورس انرژی به صورت رسمی در بهمن ماه آغاز به کار کند.

مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد:البته خریداران و فروشندگان نیز بخشی از این بازار هستند که قرار است نیروگاه ها و شرکتهای برق منطقه‌ای فعال در این بورس به معامله بپردازند، لذا مقدمات و بستر معاملات بورس انرژی فراهم شده است.

محمدی اظهار داشت:  فاز دوم معاملات بورس انرژی سال آینده راه اندازی می شود که در این فاز اشخاص حقیقی می توانند نسبت به خرید و فروش محصولات این بورس اقدام کنند./عب
برچسب ها: بورس ، انرژی ، سهام ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار