فاطمه راکعی:

مهجوریت زنان شاعر انگیزه برگزاری همایش کارنامه "یکصد سال شعر زنان فارسی سرا"

مهجوریت زنان شاعر در طول چند سال گذشته از پایان دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران انگیزه برگزاری همایش "یکصد سال شعر زنان فارسی سرا" است.

فاطمه راکعی مدیرعامل انجمن شاعران جوان با اشاره به تاثیر لزوم خروج زنان شاعر از چارچوب مهجوریت های موجود در مقایسه با مردان شاعر در برگزاری همایش کارنامه "یکصد سال شعر زنان فارسی سرا" به خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران افزود: انجمن شاعران در هفته اول یا دوم اسفند ماه سال جاری، سومین همایش زنده یاد طاهره صفارزاده و بررسی کامل اشعار وی از زوایای مختلف فکری، محتوایی،  سبکی و بیان برگزار می شود.
وی گفت: طرح آثار شاعرانی که کمتر به ‌آنها پرداخته شده از برنامه های دیگر همایش کارنامه یکصد سال شعر زنان فارسی سرا به حساب می آید.
به گفته راکعی، نقد و بررسی آثار 10 شاعر جوان توانا در سرایش آثار چشمگیر کیفی یکی از برنامه های دیگر همایش کارنامه یکصد سال شعر زنان فارسی سرا است.
مدیرعامل انجمن شاعران جوان اظهار داشت: امیدوارم که با تداوم این جشنواره علمی که تا به امروز مورد توجه منتقدان و دانشجویان قرار گرفته به صورت تخصصی بتوانیم مجموعه قابل اتکا و اعتنایی را با نقدها و معرفی ها در قالب 3 برگزیده مجموعه مقالات به پژوهشگران ارائه کنیم.
لازم به ذکر است که زمان و مکان دقیق کنگره متعاقباً به اطلاع مخاطبان و علاقه مندان می رسد./ي2

برچسب ها: راکعی ، شعر زنان ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار