با چند تغییر در نقشه جغرافیایی استان خوزستان؛

13 شهر جدید به نقشه تقسیمات کشورى اضافه شد

دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد 13 شهر جدید در استان خوزستان موافقت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده(13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری-مصوب 1362- تصویب کرد؛ در بخش مرکزی، روستاهای الهایی و قلعه سحر با یکدیگر ادغام و به شهر تبدیل می شوند و به عنوان شهر الهایی نامگذاری می‌شود.
 
بر این اساس، روستای گلگیر مرکز بخش گلگیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر گلگیر و روستای خروسی جنوبی مرکز بخش خنافره به شهر تبدیل و به عنوان شهر خنافره نامگذاری می‌شود.
 
همچنین روستای کوت سیدنعیم از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر کوت سیدنعیم شناخته می‌شود. روستای ابوحمیظه از توابع بخش مرکزی نیز به شهر تبدیل و به عنوان شهر ابوحمیظه شناخته می‌شود.
 
بر اساس مصوبه دولت، روستای منصوریه از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر منصوریه و  روستای مشهد، مرکز بخش تشان پس از ادغام با روستاهای قاید فتح‌الله، چهاردهی عسکر، چهاردهی سهراب ده ابراهیم، شهرک طالقانی، تل کهنه، آبلش، گلزار و مسیری از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر تشان نامگذاری می‌شود.
 
همچنین روستای جعفرآباد مرکز بخش آبژدان پس از ادغام با روستاهای ناصرخسرو، یکبرجی، شهرک یاسر و آبژدان همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر آبژدان نامگذاری می‌شود.
 
بر این اساس، روستای سیاه منصور از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر سیاه منصور، روستای آزادی از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر آزادی، روستای چم گلک از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر چم گلک شناخته می‌شود.
 
همچنین روستای بیدروبه از توابع بخش الوار پس از ادغام با روستاها و مکانهای بیدروبه مرکزی، بیدروبه سفلی، بیدروبه علیا، تلمبه خانه بیدروبه و نمک تلخه رشنو از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر بیدروبه شناخته می‌شود.
 
بر اساس مصوبه دولت، روستای سردارآباد از توابع بخش مرکزی، به شهر تبدیل و به عنوان شهر سرداران نامگذاری می‌شود.
 
همچنین دهستان های اسماعیله جنوبی، عنبر، ذیلایی، جره، ماماتین، رستم آباد، سه تلون، دربسیه و بخش های اسماعیله، غیزانیه، میان آب، عنبر، رود زرد، سلطان آباد، دارخوین ایجاد می شود.
 
بر این اساس، خط مرزی بین شهرستان های بندرماهشهر و هندیجان ایجاد می شود.
 
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار