گزارش کامل باشگاه خبرنگاران از حاشیه جلسه علنی امروز

بهارستان حق میزبانی را ادا کرد /حضور احمدی‌نژاد به همراه خانواده در صحن علنی

شصتمین جلسه علنی بهارستان به دلیل میزبانی از میهمانی ناخوانده متفاوت تر از سایر جلسات برگزار شد که با حاشیه های زیر همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران شصتمین جلسه علنی بهارستان با سایر جلسات علنی متفاوت بود چرا که نمایندگان خانه ملت خود را آماده میزبانی میهمانی کردند و رسمی میزبانی را نیکو به جا آوردند.

بهارستان قلب قانونگذاری ایران از همان ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه 27 دی ماه) خود را آماده پذیرایی کرده بود چرا که نصب پرچم‌های سه رنگ کشورمان در مقابل مجلس و استقرار انتظامات، خبر از جلسه علنی متفاوتی می‌داد که با سخت‌گیری مسئولان انتظامات در نحوه ورود خبرنگاران این مهم بیش از بیش تقویت می‌شد.

*حضور پرشور خبرنگاران

خبرنگاران که همواره پای ثابت مهیمانی‌های این چنینی هستند از همان ابتدای صبح و قبل از شروع صحن علنی در مجلس حضور یافته بودند که تعداد آن‌ها بسیار زیاد بود تا نشان دهد جلسه امروز متفاوت است.

*شروع صحن علنی

صحن علنی امروز بهارستان زودتر از حضور مهمان شروع شده بود تا یک بار دیگر نمایندگان آیین میزبانی را در میان بگذارند و بهروز نعمتی ، محمد قسیم عثمانی، سید هادی حسینی، کمال‌الدین پیر موذن، ایرج ندیمی و ناصر سودانی از جمله میزبانانی بودند که در این خصوص صحبت کردند.

*ریاست به سبک آرامش

علی لاریجانی که طبق معمول ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت و برخلاف معمول تا پایان جلسه علنی امروز به صندلی ریاست تکیه زده بود با کمال آرامش و بذله گویی سعی در مدیریت جلسه داشت که جواب هم داد.

رئیس مجلس در پی اخطار ناصر سودانی نماینده اهواز به وی گفت: "خدا شما را حفظ کند نصایح خوب می‌فرمایید، ولی اظهارات شما اخطار نبود نصيحت بود"

*تجمع نمایندگان در جایگاه هیئت‌رئیسه برای گرفتن وقت سخنراني
 
نمایندگان که همگی بر آن بودند که در جلسه علنی امروز صحبت کنند با تجمع در جایگاه هیئت‌رئیسه و اطراف دهقان‌نقندر به دنبال گرفتن وقت بودند تا بتوانند در حضور ميهمان سخنرانی کنند ولی هیئت‌رئیسه تصمیم خود را گرفته بود و چند نفر به قید قرعه و چند نفری به دلیل تسلط مباحث مطرح شده در جلسه علنی سخنرانی کنند که مسعود پزشکیان، احمد توکلی، حمیدرضا فولادگر، مسعود میرکاظمی، حجت‌اتلاسلام غلامرضا مصباحی مقدم و محمد رضا باهنر از جمله آن‌ها بودند.

*ورود میهمان به صحن علنی به همراه خانواده

ساعت 8 و 30 دقیقه بود که محمود احمدی نژاد به عنوان ميهمان امروز بهارستان و به همراه خانواده هیئت دولت وارد صحن علنی شد که با استقبال برخی نمایندگان نیز روبه رو شد.

به محض ورود احمدی‌نژاد رئیس‌مجلس گفت: آماده شنیدن سخنان رئیس‌جمهور هستیم و رئیس دولت نیز بدون فوت وقت پشت تریبونی قرار گرفت که اسفند ماه سال گذشته هم پشت همین تریبون با نمایندگان ملت حرف زده بود.

تفاهم، تعامل ، قانون، خدمت، رفع معضل از جمله مواردی بود که به کرات در سخنان رئیس‌جمهور موج می‌زد.

*سکوت مطلق در میزبانی

نمایندگانی که در جلسات علنی همه روزه خود با رفت و آمد و گفتگو کارها را ادامه می دادند در جلسه علنی امروز با استناد به "اصل احترام" و "ماده رسم میزبانی" سراپا گوش بودند و سعی در حفظ انضباط مجلس داشتند .

*فرار زمان

ساعت به سرعت سپری می‌شد و میهمان مجلس همچنان مشغول سخنرانی بود تا این که عقربه‌های ساعت خود را به عدد 9 و 53 دقیقه رساندند و رئیس‌جمهور دست از متکلم وحده بودن کشید. البته این میهمان قبل از پایان سخنان خود گفت که به دلیل مشغله کاری نخواهد توانست در جلسه علنی حضور داشته و به صحبت نمایندگان گوش فرا دهد این جمله با اعتراض نمایندگان همراه بود.

در نتیجه میهمان مجلس بعد از سه دقیقه یعنی 9و 56 دقیقه جلسه علنی را باز هم به صورت ناخوانده ترک کرد تا هدیه‌ای از جنس اعتراض در مجلس باقی گذاشته باشد.

*درخواست رئیس، بفرمایید بنشینید

احمدی‌نژاد که با تجمع گسترده نمایندگان در مقابل درب خروجی صحن علنی را ترک کرد باعث شد تا نظم حاکم بر جلسه خدشه دار شود که در این هنگام لاریجانی با دعوت نمایندگان به حفظ آرامش به آن‌ها گفت سرجای خود مستقر شوند.

*جواب رئیس‌مجلس به رئیس‌جمهور

بعد از آن‌که میهمان امروز جلسه علنی را ترک کرد میزبان هم با بیان اینکه ای کاش رئیس‌جمهور وقت خود را طوری تنظیم می‌کرد که حرف نمایندگان را بشنود پاسخ احمدی‌نژاد را داد.

*صحبت با رئیس‌جمهور بدون حضور احمدی‌نژاد

حال نوبت نمایندگان بود تا در غیاب رئیس‌جمهور با او صحبت کنند تا پاسخ او را داده باشند! از این جهت نمایندگان معرفی شده به ترتیب به سخنرانی پرداختند.

*تشکر نمایندگان از سخنرانی پزشکیان

مسعود پزشکیان که یکی از سخنرانان جلسه علنی امروز بود وقتی بعد از اتمام سخنرانی از جایگاه پایین آمد با استقبال رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و سایر نمایندگان قرار گرفت به طوری که حسینعلی شهریاری، علیرضا مرندی، کمال الدین پیر موذن، مجتبی رحماندوست، علیرضا محجوب، دواتگری، و..... با او روبوسی کرده و از او تشکر کردند البته این تشکر صرفا محدود به نمایندگان نموده و صدای کف زدن برخی خبرنگاران نیز از جایگاه خبرنگاران شنیده شد.

*حضور خبرنگاران خارجی در جلسه امروز

از دیگر موارد مهم جلسه علنی امروز مجلس حضور خبرنگاران خارجی بود که به همراه خبرنگاران داخلی برای پوشش در صحن علنی حضور داشتند .

*تشکر رئیس‌مجلس از میزبانی نمایندگان

در پایان جلسه علنی امروز علی لاریجانی که به طور کامل ریاست جلسه علنی امروز را بر عهده داشت و برخلاف سایر روزهای عادی تمام نمایندگان در صحن حضور داشتند از آن‌ها تشکر کرد و گفت: از همه همکاران و حضور رئیس‌جمهور در جلسه تشکر می‌کنم.

پایان بخش جلسه امروز قرائت بیانیه‌ای بود که در تقدیر از آزاد سازی زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به امضای 242 نفر از نمایندگان رسیده بود.

*این جلسه هم به تاریخ پیوست

در پایان جلسه علنی امروز و بعد از آن که کل نمایندگان صحن را ترک کرده و مانیتورها خاموش شده و سکوت صحن را فرا گرفت گویی هرگز چنین جلسه‌ای برگزار نشده و به عبارت دیگری میزبانی دیگری از طرف بهارستان در تاریخ نقش بست تا آیندگان با استناد به آن حرف بزنند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار