معاون میراث فرهنگی کشور :

47 اثر شاخص تاریخی کشور در برابر بلایای طبیعی آماده شدند

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: عملیات استحکام بخشی و نجات بخشی 47 اثر شاخص تاریخی و فرهنگی کشور با آغاز دهه مبارک فجر به اتمام خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري، مسعود علویان صدر با بیان این مطلب اظهار داشت: استحکام بخشی این آثار در قالب طرح های حفاظتی و عملیات رفع خطر در برابر حوادث طبیعی صورت گرفته است.
 
معاون میراث فرهنگی کشور تخت جمشید، پاسارگاد، گنبدسلطانیه،  بازار تبریز،  سازه های آبی شوشتر،  بازار تهران، مجموعه امیرچخماق، تخت سلیمان، مجموعه آثار بندر سیراف و بوشهر و بقعه شیخ صفی اردبیلی را از جمله این آثار شاخص دانست.
 
وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در 30 استان به طور همزمان آغاز شد که در ایام دهه مبارک فجر به طور کامل به اتمام خواهد رسید.
 
علویان صدر با اشاره به اهمیت اقدامات حفاظتی این آثار در برابر حوادث طبیعی افزود: نگهداری و حفاظت از اینگونه نفایس فرهنگی ارزشمند و جلوگیری از آسیب و صدمات وارده احتمالی در برابر عوامل مخل، از جمله وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی است و در همین راستا معاونت میراث فرهنگی کشور همواره تلاش می کند با دانش حفاظت، به طولانی شدن عمر بنا و انتقال ارزشهای معماری فرهنگی و تاریخی آن به آیندگان گامی موثر بردارد. /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.