اپل در سراشيبي سقوط+ سند

در حاليکه تا قبل از انتشار گوشي "آيفون 5" توسط شرکت اپل اين شرکت در بورس هاي سهام رکوردهايي بي سابقه را تجربه مي کرد، اما اکنون نوبت قرار گرفتن اين شرکت در سراشيبي سقوط ارزش سهامي اش است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اپل که در ابتدا با معرفي گوشي جديد خود آمار خوبي را در سهام تجربه کرد، طوري که ارزش سهام اين شرکت کامپيوتري در 19 ماه سپتامبر به بالاترين حد رسيد، اما پس از حضور اين گوشي در بازارها به دلايلي که هنوز قطعيت آن اثبات نشده، ارزش سهامي اپل در بورس هاي جهاني روز به روز پايين تر آمده و اکنون اکثر کارشناسان معتقدند که سهام اين شرکت در سراشيبي واقعي سقوط قرار گرفته است.

اما پس از آن مسئولان اپل که معتقد بودند ظهور آي پد ميني 7 اينچي (که در نوع تبلت هاي بي نظير است) مي تواند ارزش سهام اين شرکت را بالا ببرد، اما بازهم اين اتفاق نتوانست اپل را از فکر غرق شدن در ورطه بي ارزشي در بازار بورس نجات دهد.
هم اکنون ارزش سهام اپل در بورس به رقمي کمتر از 500 دلار رسيده و در روز گذشته ميلادي به رقم نگران کننده 485 دلار که در سال اخير بي سابقه بوده است.
طبق آمارها، ارزش سهامي اپل از ماه سپتامبر سال گذشته ميلادي تا اواسط ماه ژانويه سال 2013 به ميزان 31 درصد کاهش را نشان مي دهد و اين بدين معناست که اين شرکت در وضعيت بدي بسر مي برد.
مسئولان اپل اميدوارند که ايده هاي آنها که تنها اميد آنها براي نجات از وضعيت کنوني محسوب مي شود، بتواند روياي بازگشت به قيمت 702 دلار در هر سهام را براي شرکت اپل به ارمغان بياورد.
کارشناسان اقتصادي معتقدند؛ در صورت تداوم وضعيت فوق، به احتمال فراوان شرکت اپل با نوعي بحران مالي مواجه خواهد شد و مجبور خواهد شد تا از کارائي برخي بخش هاي خود بکاهد و يا برخي از مديران خود را از کار برکنار کند.
برچسب ها: ورشکستگی ، اپل ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار