"جلوه شکوه" و "روح الله" سريال‌هاي دهه فجر 91

سریال های "جلوه شکوه" و "روح الله" از جمله آثار تدارک دیده شده سیما برای پخش در دهه فجر امسال است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست رادیویی، تلویزیون و مطبوعاتی دبیر برنامه های دهه فجر در ساختمان سیما، رضا پورحسین (دبیر برنامه های سیما در دهه فجر سیما) در این مراسم گفت: ما همگی معتقدیم پایدارترین پدیده معاصر در جهان، انقلاب اسلامی است و این پدیده مردمی، حادثه ای مقطعی نیست بلکه حاصل بیداری اسلامی که طی صدها سال و با مبارزه علمای دینی و پایداری مردم شکل گرفته است. 
وی ادامه داد: فطری بودن پیام انقلاب رمز گسترش انقلاب اسلامی در سراسر جهان ومناطق دیگر است. 
پورحسین اظهار داشت: مأموریت اصلی رسانه ملی، انتقال این پیام به شکلی خالصانه برای هنرمندان ایرانی و غیرایرانی است. 
وی تصریح کرد: گفتمان حاکم بر برنامه های تلویزیونی در دهه فجر، الهی بودن و مردمی بودن پدیده انقلاب اسلامی است و شعار دهه فجر امسال نیز "انقلاب اسلامی، نهضت پایدار تا ظهور موعود" است. 
پورحسین افزود: خط مشی ما، بازگویی هنرمندانه و بازنمایی رسانه ای پدیده انقلاب اسلامی و دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی و همچنین نعمتهای انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده ای چند بعدی، منطبق برجهان بین الهی، مردمی، پویا و مستمر و یک روندی است که توقف ناپذیر است. 
پورحسین تصریح کرد: شبکه های سیما در دهه مبارک فجر، 731 برنامه ترکیبی را به مدت 31 هزار 496 دقیقه، 6هزار و 10 دقیقه سریال تلویزیونی، 64 فیلم سینمایی به مدت 3 هزار و 880 دقیقه، 17 برنامه طنز نمایش به مدت 610 دقیقه، 75 برنامه گفتگو محور درباره انقلاب اسلامی به مدت 2 هزار و 562 دقیقه و 20 مسابقه به مدت 850 دقیقه و همچنین 425 مستند به مدت 14 هزار و 244 دقیقه را روی آنتن شبکه های مختلف می برد. 
پورحسین با اشاره به سریالهای شبکه های مختلف تصریح کرد: "سریالهای جلوه شکوه" و "خاطرات مرد ناتمام" در 26 قسمت به کارگردانی صادق کرمیار از شبکه یک، سریال "روح الله" در 10 قسمت به کارگردانی را ماقویدل در شبکه 2 سریال "پروانه" در 15 قسمت به کارگردانی جلیل سامان در شبکه 3 بازپخش سریال "ریحانه" در شبکه قرآنی به کارگردانی سیروس مقدم در دهه مبارک فجر از شبکه های مختلف سیما پخش می شود. 
وی خاطر نشان کرد: شبکه 2 سیما در دهه فجر برنامه "6تایی ها" و "فرش سپید" را با رویکرد انقلاب اسلامی و با نگاهی عاطفی به کودکان روی آنتن می رود.  /ص
برچسب ها: میهمان ، مخاطبان ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار