اراک/

پیش بینی صادرات 200 تن پسته ارگانیک تولیدی در زرندیه

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: با آغاز صادرات پسته ارگانیک این شهرستان پیش بینی می شود حدود 200 تن از این محصول به خارج صادر شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قره بیگلو با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه دارای هفت هزار و 400 هکتار باغ پسته است، افزود: پسته ارگانیک تولیدی این شهرستان در سال جاری به کشورهای اروپایی آلمان و فرانسه صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ميانگين توليد پسته در اين شهرستان حدود دو تن در هر هكتار است، گفت: اين در حالي است كه در ديگر نقاط كشور از هر هكتار باغ پسته حدود 700 كيلوگرم محصول برداشت مي شود و در حال حاضر حدود پنج هزار هکتار از باغات پسته بارده است که موجب ارزآوری و اشتغال برای کشور شده است.

وی با بیان اینکه کشت پسته ارگانیک در سطح 200 هکتار از باغات پسته زرندیه در منطقه سلطان احمدلو این شهرستان بصورت منحصر به فرد در کشور انجام می شود، افزود: مصرف بسيار محدود كودهاي شيميايي و سموم دفع آفات نباتي در توليد محصولات كشاورزي در راستاي تعامل سازگار فعاليت هاي انساني با چرخه طبيعت و استفاده متعادل و منطقي از آن از ويژگيهاي كشاورزي ارگانيك است كه به تعادل پايدار درمنابع آب وخاك منجر خواهد شد.

وی گفت : شهرستان زرنديه در بخش كشاورزي از قطب‌هاي اصلي استان مركزي است و در زمينه توليد گندم، غلات و ... نيز در جايگاه بالايي قرار دارد، همچنين نخستين و بزرگ‌ترين مجتمع توليد شترمرغ در زرنديه است.

وي با بيان اينكه توليد محصولات شهرستان زرنديه، سالم و مطابق با استانداردهاي جهاني است، گفت : ارقام كله قوچي، فندقي، اكبري و احمدآقايي از توليدات پسته زرنديه به شمار مي‌آيد./س

برچسب ها: پسته ، زرندیه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.