تو را سفارش می کنم

وبلاگ اسکالپل نوشت:اما بعد ، تو را سفارش می کنم - ای شیخ من ، معتمد من و فقیه من ، ابوالحسن علی بن حسین قمی ، که خداوند تو را به آنچه موجب رضای اوست موفق بدارد

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس از آن خداوند ، پروردگار جهانیان است و عاقبت از آن تقوا پیشه گان و بهشت از آن یکتا پرستان و اتش برای کافران است و راه دشمنی جز بر ستمکارن نیست و معبودی جز خداوند یکتا نیست که بهترین آفریدگان است و درود به بهترین افریدگانش محمد و خاندان پاک او باد.

اما بعد ، تو را سفارش می کنم - ای شیخ من ، معتمد من و فقیه من ، ابوالحسن علی بن حسین قمی ، که خداوند تو را به آنچه موجب رضای اوست موفق بدارد و از نسل تو ، با رحمت خویش فرزندانی شایسته قرار دهد - به تقوای الهی و برپایی نماز و پرداخت زکات، چرا که نماز از کسی که زکات ندهد ، پذیرفته نیست.

و تو را توصیه می کنم به :

- در گذشتن از گناه ،

- فروبردن خشم ،

- صله ی رحم ،

- نیکی به برادران و تلاش در رفع نیاز هایشان در تنگدستی و توانگری ،

- بردباری هنگام برخورد با نادانی ،

- ژرف نگری در دین

- استواری و تحقیق در کارها

- پیوسته با قرآن بودن

- اخلاق نیکو

- امر به معروف و نهی از منکر /خداوند متعال فرموده است :«در بسیاری از سخنان آهسته و نجواهایشان چیزی نیست، مگر آن که کسی به صدقه یا معروف امر کند یا میان مردم آشتی دهد (نساء/۱۱۴)

- و پرهیز از همه زشتی ها

بر تو باد نماز شب ، چرا که پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم به علی علیه السلام سفارش کرد و سه بار فرمود : یا علی ! نماز شب بخوان . و هر کس نماز شب را سبک شمارد از ما نیست.

به سفارشم عمل کن ، به شیعیان من دستور بده به آن عمل کنند .بر تو باد صبر و انتظار فرج که پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم فرمود :«برترین کارهای امت من انتظار فرج است، همواره شیعیان ما در اندوه خواهند بود تا آن که فرزندم ظهور کند. آن کسی که پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم بشارتش داده که زمین را پر از عدل و داد می کند ، همان طور که پر از ستم و جور شده باشد .

پس ای شیخ من،صبر کن و همه پیروان مرا نیز به شکیبایی دستور بده «همانا زمین از آن خداوند است، و به هرکه از بندگانش بخواهد به میراث می دهد و سرانجام از آن تقوا پیشگان است.»

سلام و رحمت برکات خدا بر تو و بر همه شیعیان ما باد.خداوند ما را بس است،تکیه گاه خوبی است و خوب مولا و یاوری است.

نامه امام حسن عسگری علیه السلام به پدر مرحوم شیخ صدوق

منبع : فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسگری علیه السلام صص۲۱۲ و ۲۱۳

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و اهلک اعدائهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار