مازندران / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

پیگیری تعیین سهم ایران از دریای خزر

بروجردی افزود : دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان از نظر راهبردی، سیاسی، اقتصادی‌، زیست محیطی دارای اهمیت ویژه‌ای است ونقش ایران در تحولات خاورمیانه خاص است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: تعیین میزان سهم ایران از دریای خزر تابع سیاست‌های کلان نظام و شورای امنیت ملی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات صهیونیست‌ها به مناطق خاورمیانه در جنگ 33 روزه، 22 روزه و جنگ 8 روزه اخیر‌ گفت: ایران در تحولات حمله به خاورمیانه نقش مؤثری داشت.

بروجردی با اعلام اینکه عدم موفقت آمریکا در جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای یک چالش 10 ساله است، افزود: ایران در بخش انرژی هسته‌ای از مرحله استخراج تا غنی‌سازی اورانیوم در مرحله تسلط قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال نیز ایران به عنوان نخستین کشور غیر ابرقدرت موجود زنده و انسان را به فضا می‌فرستد، گفت: آمریکایی‌ها برای دشمنی آشکار با ایران تمامی نیازها و قطعات مورد نیاز تحقیقات علمی و هسته‌ای را قطع کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نهایی کردن رژیم حقوقی دریای خزر باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، افزود: تعیین میزان سهم ایران از دریای خزر تابع سیاست‌های کلان نظام و شورای امنیت ملی است.

وی تعیین رژیم حقوقی دریای خزر، جلوگیری از توافق‌های سیاسی علیه ایران، توسعه روابط دوستانه با کشورهای همسایه دریای خزر، رشد سرمایه‌گذاری برای ارتباط دریایی در بنادر شمال و جنوب کشور، تقویت تجارت با کشورهای همسایه، تحقق احداث خط لوله و نفت گاز در دریای خزر، افزایش توان نظامی ایران در خزر را از مواردی دانست که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود./س

برچسب ها: تعیین ، سهم ، دریای خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.