اردبیل /

195 پروژه در شهرستان خلخال در حال اجرا است

استاندار اردبیل گفت: 195 طرح پروژه عمرانی با 268 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف شهرستان خلخال در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد در جلسه بررسی پروژه های عمرانی خلخال افزود: از محل اعتبارات 268 میلیارد ریالی استانی ، 164 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری است كه 45 میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی گفت: تلاش می شود بخشی از این پروژه ها در دهه فجر امسال افتتاح و مابقی پروژه ها نیز بر اساس تاكید رییس جمهوری می بایست تا پایان عمر دولت دهم تكمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: اولویت تخصیص اعتبارات به پروژه های نیمه تمام و در حال اجرای استان است و تا زمان تكمیل پروژه های نیمه تمام از آغاز پروژه جدید پرهیز می كنیم.

نیكزاد اظهار كرد: این پروژه ها شامل تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر خلخال ، اجرای فاز دوم شهرك صنعتی ، استخرهای ذخیره آب ، مطالعه سدهای زود بازده ، نوسازی و تجهیز مدارس ، اصلاح و توسعه آب شرب شهری خلخال ، بهسازی و مرمت گلزار شهدا ، اجرای فاز اول طرح بهسازی و آسفالت راه اسالم - خلخال ، مطالعه و اجرای مجتمع تفریحی توریستی امامزاده عبدالله كلور ، مطالعه حریم و بستر رودخانه های خلخال و تعمیر و تجهیز ساختمان فرمانداری و ادارات خلخال است.

وی گفت: علاوه بر این احداث راه عشایری و بین مزارع ، بازسازی بیمارستان قدیم شهر خلخال و تبدیل آن به دانشكده علوم پزشكی و برگزاری جشنواره مذهبی در خلخال و چند پروژه دیگر از جمله این پروژه هاست.

استاندار اردبیل افزود: جا به جایی اعتبارات از سوی مدیران كل ممنوع است و بر اساس ضریب و تخصیص اعتبارات پروژه ها باید بین پروژه های شهرستان توزیع شود.

نیكزاد با اشاره بر لزوم جذب به موقع اعتبارات اختصاص یافته سال جاری از مدیران اجرایی پروژه ها خواست مقدمات آغاز كار در فصل سرما را فراهم كنند تا به محض مساعد شدن شرایط جوی پروژه ها شروع شوند.

وی افزود: كارگروه توسعه كشاورزی در شهرستان های استان فعال است و یك هزار و 320 میلیارد ریال اعتبارات مربوط به تسهیلات هفت درصدی است كه 800 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل می تواند به عنوان قطب كشاورزی كشور تبدیل شده و پاسخگوی نیازهای كشور در زمینه های زراعی ، دامی و كشاورزی باشد.

نیكزاد از فرماندار خلخال خواست عنوان پروژه ها و میزان تخصیص را بسیار شفاف و روشن با دستگاه های اجرایی مطرح و با پیگیری فرمانداری شهرستان مسوولان اعتبارات داده شده را به نحو احسن با رعایت كیفیت و در موعد مقرر هزینه كنند.

وی هدف از برگزاری این جلسات را بررسی وضعیت پروژه ها و آشنایی با مشكلات اجرای پروژه ها اعلام كرد و افزود: تلاش می شود در طول این هفته با سفر به شهرستان ها همه پروژه های عمرانی در دست استان مورد بررسی قرار گیرد/س

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، پروِژه ، عمرانی ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.