بازار خودرو فرانسه در رکود/پژو و رنو در وضعيت بحراني

کاهش فروش خودرو در فرانسه بيشتر شامل شرکتهاي خودروسازي فرانسوي شده و کارشناسان معتقدند که اين اوضاع همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلويزيوني فرانسه، در سال دوهزارو و دوازده فروش خودروي رنو در فرانسه حدود نوزده درصد کاهش يافته است اما اين کاهش براي شرکت خودروسازي پژو-سيتروئن دوازده مميز نه دهم درصد بوده است.

 

از هر ده خودرويي که شرکت رنو توليد مي کند فقط سه دستگاه در فرانسه توليد مي شود. رنو بر خلاف شرکت پژو توليد محصولات خود را به ديگر کشورها انتقال داده است اما به نظر مي رسد که اين ترفندهاي اقتصادي نيز تا کنون بي نتيجه بوده است.

 

مشکلات مالي شرکت رنو در حال حاضر عمدتا به رکود در بازار اروپا مربوط مي شود و اين بازار سال به سال بحراني تر مي شود. طي پنج سال گذشته فروش محصولات رنو از هفده ميليون دستگاه به دوازده ميليون دستگاه در اروپا کاهش يافته است. در برخي از کشورها سقوط فروش محصولات چشمگير  بوده است.

 

فرانسوا روديه، سخنگوي کميته خودروسازان فرانسوي گفت : در بازارهايي چون اسپانيا فروش رنو به نصف  کاهش يافته است. در ايتاليا فروش رنو سي درصد افت داشته است. اين بازارها در گذشته  بازارهاي بسيار مهم براي خودروسازان فرانسوي بوده است. رکود وضع اقتصاد جنوب اروپا در وخامت وضع رنو و پژو تاثير گذاشته است.

برچسب ها: بحران ، خودرو ، فرانسه ، پژو ، رنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار