شهرکرد/

تشكیل كمیته اجرای طرح حفاظت تنوع زیستی در شهرستان بروجن

فرماندار شهرستان بروجن، از تشكیل كمیته محلی اجرای طرح حفاظت تنوع زیستی در منطقه چغاخور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

فتاح كرمی، با بیان اینكه اجرای طرح حفاظت تنوع زیستی زاگرس مركزی در استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس و كهگیلویه و بویراحمد در كشور اجرا می شود، افزود: این طرح در 80 هكتار از اراضی منطقه چغاخور شهرستان بروجن اجرا می شود.

وی گفت: این طرح، توسط سازمان محیط زیست جهانی، در سال 2001 میلادی از طریق برنامه عمران ملل متحد، برای اجرا در چهار استان كشور، پیشنهاد شد و اسفندماه سال 1390 نیز به تصویب شورای برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری رسید.

فرماندار بروجن، اهداف فاز اجرایی را در هدف كلان تحقق توسعه اقتصادی- اجتماعی و حفاظت و احیاء تنوع زیستی در منطقه زاگرس دانست و تصریح كرد: هدف از اجرای آن در گام های نخست، ایجاد تسهیلات محیط زیست جهانی و حفاظت از تنوع زیستی، در سیمای حفاظتی زاگرس مركزی است.

كرمی افزود: طرح مذكور با هدف حفاظت از تنوع زیستی در كنار ایجاد ارتباط منطقی مردم با محیط زیست، تغییر معیشت مردم و گسترش درآمد آنان، ایجاد اشتغال، ماندگاری مردم و جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها اجرایی می شود.

طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مركزی از سال 1386 در استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، كهكیلویه و بویراحمد و اصفهان در محدوده ای به وسعت دو و نیم میلیون هكتار با تمركز بر دو روستا به عنوان پایلوت در هر استان آغاز شد.

تالاب بین المللی چغاخور، با مساحت یك هزار و 500 هكتار و منطقه شكار ممنوع چغاخور، كه اطراف تالاب است با یك هزار هكتار، از سال 78 به مدت پنچ سال بعنوان منطقه شكار ممنوع اعلام شده و پس از آن نیز به عنوان منطقه حفاظت شده و شكار ممنوع مطرح است.

منطقه چغاخور، در فاصله 40 كیلومتری مركز شهرستان بروجن واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.