دبير كل مجمع متخصصين ايران:

هيچ مانعي براي پيروزي خود در انتخابات رياست‌جمهوري نمي‌بينم/ تنها رقيبم هواي نفسم است

خسرو نصیری‌زاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران در نشست خبري با بيان اينكه هيچ مانعي براي پيروزيم در انتخابات آتي رياست‌جمهوري نمي‌بينم، گفت: تنها رقيب من هواي نفسم است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، خسرو نصيري‌زاده امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با اعلام كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري آتي‌ اظهار داشت: هنگامي كه تصميم گرفتم به صورت مستقل وارد انتخابات شوم با افراد زيادي مشورت كردم‌.

*هاشمي گفت من شما را از بسياري از كانديداها بالاتر مي‌بينم

وي ادامه داد: من براي كانديداتوري در انتخابات با بيش از يك هزار نفر از شخصيت‌هاي بالاي نظام، مسئولين و نخبگان مشورت كردم و همه موافق حضور من بودند؛ به خاطر دارم كه 4 سال پيش با هاشمي نيز صحبت كردم، هاشمي به من گفت كه من جايگاه شما را از بسياري از كانديداها بالاتر مي‌بينم و حتما موافقم كه شما بياييد.

دبير كل مجمع متخصصين ايران تصريح كرد: من به صورت مستقل و از جبهه سوم كه متخصصين هستند در عرصه حضور مي‌يابم‌؛ گفتمان ما گفتمان توسعه‌مداري مبتني بر پيشرفت و عدالت است.

وي با اشاره به اينكه در اين گفتمان اصلاحات بهانه‌اي براي بي‌توجهي به اصول نظام نيست، افزود: در دولت پيشنهادي من، تمامي جناح‌هاي سياسي و احزاب حضور دارند و معتقدم كه بايد طرح تشكيل دولت فرا حزبي و توسعه مدار مبتني بر اجماع ملي شكل بگيرد.

*در آستانه تجزيه نيستيم تا دولت وحدت ملي را مطرح كنيم

نصيري‌زاده ادامه داد: كشور ما در آستانه تجزيه نيست كه بخواهيم دولت وحدت ملي را مطرح كنيم بلكه بايد دولت اجماع ملي شكل بگيرد‌.

دبير كل مجمع متخصصين ايران با تاكيد بر مشاركت تمامي نيروهاي نظام براي ساختن كشور  اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين كارهاي ما در دولت آينده، تلاش براي رفع تحريم‌ها است‌ البته كشور ما به استقبال تحريم نرفته است و امروز نيز آمريكايي‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد خودشان تلاش كنند تا مسئله ايران حل شود‌.

وي با بيان اينكه ذخاير نفتي عربستان طي 50 سال آينده به پايان مي‌رسد، تصريح كرد: آمريكا به دنبال بازسازي نقش خود در منطقه است و قصد دارد نفت ايران را جايگزين عربستان كند‌.

وي درباره مذاكره با آمريكا اظهار داشت: آمريكا بايد از روحيه متخاصم بودن خود دست بردارد و مانع از توسعه ملي ايران نشود البته نظام نيز اگر آمريكا از تخاصم بيرون بيايد درباره ايجاد روابط مشكلي ندارد.

وي افزود: كارآفريني، آزادي مطبوعات، افزايش حقوق سياسي بانوان، تشكيل سازمان‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي در دستور كار دولت من قرار خواهد گرفت و هر دولت جديدي كه روي كار مي‌آيد برنامه‌هاي دولت قبلي را ادامه دهد و مديران قبلي را اخراج نكند.

نصيري‌زاده ادامه داد: با بكارگيري سياست‌هاي افراطي در مقابل غرب مخالفم و معتقدم که بايد معترضين نيز در دولتم جايگاهي داشته باشند؛ در کنار رايزني‌هاي وزارت امور خارجه بايد بخش‌هاي غير دولتي نيز وارد مذاکرات خارجي شوند تا به سمت تعامل حرکت کنيم.

دبير کل مجمع متخصصين ايران ادامه داد: من به توسعه سياسي کشور و آزادي احزاب معتقد هستم، بايد اقتصاد ما به سمت مردم سالاري پيش برود و با كوچك سازي دولت موافق هستم.

وي در ادامه با بيان اين که فقط با شعار دادن اين که بگوييم دولت طرفدار ولايت فقيه است مخالفم و بايد در عمل اعتقاد به ولايت فقيه را نشان دهيم، افزود: به جز دو اصل ولايت فقيه و اتكا قوانين به اسلامي با بازنگري در ساير مواد قانون اساسي در صورت لزوم را بلا مانع مي‌بينم.

نصيري‌زاده تصريح كرد: بايد در موارد حساس از رفراندوم استفاده كنيم، من حقوق قوميت‌ها را محترم مي‌شمارم و تلاش مي‌كنم تا بخش خصوص بزرگي در داخل كشور ايجاد شود.

وي افزود: با پرداخت يارانه‌ها و افزايش چند برابري آن موافقم البته بايد كار آفريني كنيم و تورم نيز يك رقمي شود.

اين كانديداي انتخابات آتي، نظر خود را درباره بكارگيري ماهواره اعلام كرد و اظهار داشت: براساس استفساريه مقام معظم رهبري، استفاده حرام از ماهواره حرام است و استفاده حلال از آن حلال است و بايد فرهنگ‌سازي كنيم تا مردم نيز به اين سمت پيش بروند.

*اگر يك نفر در كشور پيدا شد كه كار نداشته باشد دسته جمعي استعفا مي‌دهيم

دبيركل مجمع محققين با اشاره به اينكه بعد از تشكيل دولت خود براي همه افراد شناسنامه كار ايجاد مي‌كنم، ادامه داد: بعد از 18 ماه از آغاز دولتم، اگر فردي در كشور پيدا شد كه بگويد كار ندارم من و كابينه‌ام دسته جمعي استعفا مي‌دهيم.

*پيروز انتخابات هستم

نصيري‌زاده ضمن اعلام پيروزي پيش از موعد خود در انتخابات تصريح كرد: هيچ مانعي براي پيروزيم در انتخابات نمي‌بينم و تنها رقيب من هواي نفسم است كه اگر بر آن غلبه كنم در انتخابات پيروز مي‌شوم.

وي در ادامه خبر از آغاز سفرهاي استاني و انتخاباتي خود داد و اظهار داشت: سفرهاي خارجي انتخاباتي نيز در دستور كا من قرار دارد و در آغاز به مالزي و آلمان سفر مي‌كنم.

دبيركل مجمع محققين در پاسخ به سوال درباره چگونگي حل مساله انرژي هسته‌اي گفت: بحث غرب در مساله انرژي هسته‌اي ساقط كردن جمهوري اسلامي است و در دولت من مساله تحريم ها حل مي‌شود.

*6 ماه تحريم‌ها را برمي‌دارم

وي ضمن مطرح كردن اين ادعا كه ظرف يك ساعت مسائا چندين ساله ايران با آمريكا را حل مي‌كند، ادامه داد: با تواني كه در خودم سراغ
دارم در مدت كمتر از 6 ماه كل تحريم‌ها را برمي‌دارم.

دبيركل مجمع محققين با بيان اينكه در صورت پيروزي در انتخابات شبكه‌هاي خصوصي در صداوسيما ايجاد مي‌كند، تصريح كرد: رئيس‌جمهور براساس قانون مي‌تواند پيشنهادات خود را به مجلس اعلام كند.

نصيري‌زاده در پاسخ به انتقاد برخي خبرنگاران مبني بر اينكه افراد توانمندتري از وي نيز در انتخابات حضور دارد، اظهار داشت: در طول تاريخ هنگامي كه پيامبر وارد عرصه شد، سابقه‌اش از ابوسفيان كمتر بود اما داراي توانمندي قوي فكري داشت و دولت تشكيل داد.

وي ادامه داد: با سفرهاي استاني به حجم كنوني مخالفم و نبايد دائما وزرا را به اين شهر و آن شهر بكشانيم، بايد تعداد جلسات هيات دولت كمتر شود در آمريكا هر دو ماه يكبار دولت جلسه تشكيل مي‌دهد.

*رئيس‌جمهور بايد كارهاي خود را كم كند و سفر خارجي برود

دبيركل مجمع محققين با بيان اينكه بايد رئيس‌جمهور وقت خود را براي سفرهاي خارجي و مذاكرات مختلف تنظيم كند و در هيان وزيران نيز نقش نظارتي داشته باشد، درباره راه حل برداشتن تحريم‌ها در مدت شش ماه گفت: در يك جلسه مذاكره و با فرمول مشاركتي مساله تحريم‌ها را حل مي‌كنم.

وي درباره رقباي انتخاباتي خود ادامه داد: كانديداي نهايي اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و كانديداي دولت را رقباي خود مي‌دانم و معتقدم كه اين سه ضلع و من چهار ضلعي رقابت در انتخابات آتي را تشكيل مي‌دهيم.

*گلايه آمريكا از مردم ايران چيست؟

نصيري‌زاده با بيان اينكه آمريكا نيز از ما گلايه‌هايي دارد، گفت: گروگان‌گيري، مسائل سوريه و لبنان گلايه آمريكايي‌ها از ما است و آنان از حضور ايران در بخش‌هاي از خاورميانه نيز گله‌مند هستند.

وي تاكيد كرد: حمايت از مردم فلسطين و مقاومت لبنان نيز در دولت من پيگيري مي‌شود.

دبيركل مجمع محققين در پاسخ به سوالي درباره اينكه در صورت پيروزي در انتخابات درباره انتخاباب كدام وزراي خود با مقام معظم رهبري مشورت مي‌كند، تصريح كرد: من درباره انتخاباب تمامي وزرايم با ايشان مشور مي‌كنم و درباره مسائل مختلف نيز با رهبري صحبت مي‌كنم و از نظر شرعي نيز در صورت ايجاد اختلاف‌نظر از ايشان پيروي مي‌كنم.

*مراجع تقليد فتوا بدهند تا دختران و پسران با هم دوست شرعي باشند

وي در پاسخ به سوالي درباره تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها اظهار داشت: من با تفكيك جنسيتي مخالفم و آن را مخالف اسلام مي‌دانم و و امام خميني(ره) نيز با آن مخالف بودند؛ معتقدم كه بايد دختران و پسران بتوانند آزادنه روابط مشروع داشته باشند و مراجع تقليد نيز فتوا بدهند تا آنان با هم دوست شرعي باشند تا در نهايت ازدواج كنند.

نصيري‌زاده تصريح كرد: براي من جاي تاسف دارد كه هنگامي كه دختر و پسري در خيابان  راه مي‌روند و نيروي انتظامي از آنان سوال مي‌كند كه شما با هم چه نسبتي داريد؟ اين مساله به نيروي انتظامي هيچ ربطي ندارد.

*نظر مراجع براي مقلدان خودشان است

دبيركل مجمع محققين در پاسخ به سوالي درباره ارتباط با مراجع عظام تقليد‌ گفت: نظر مراجع براي مقلدان خودشان است و من مقلد امام و رهبري هستم.

وي ادامه داد: پيشنهادات مراجع در كميسيون‌هاي دولتم بررسي مي‌شود و  نظر آنان در صورتي كه با نظر ولايت فقيه در تضاد نباشد، قابل اجرا است.

نصيري‌زاده در ادامه تاكيد كرد: به دنبال استقلال مركز آمار هستم و وزير اطلاعات را از دولت منفك مي‌كنم و جزو اختيارات رهبري قرار مي‌دهم چرا كه بهتر است فقط يك نفر در كشور از لحاظ امنيتي پاسخگو باشند.

دبيركل مجمع محققين درباره افزايش حقوق سياسي زنان گفت: بايد حقوق سياسي زنان افزايش يابد و بتوانيم از ميان آنان استاندار انتخاب كنيم البته من قول اينكه معاون اولم را از ميان بانوان انتخاب كنم، نمي‌دهم.

نصيري‌زاده در پاسخ به اينكه آيا  مسكن مهر را اجرايي مي‌كند يا خير؟ تصريح كرد: تمامي طرح‌هاي مثبت دولت احمدي‌نژاد را ادامه مي‌دهم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار