در پایان نشست دبیران حزب صورت گرفت

واكنش دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي به مواضع عسگراولادي

دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه نصایح عسگراولادی به اصلاح‌طلبان مهم بود، گفت: اصلاح‌طلبان باید دامن اصلاحات خود را از فتنه پاک نگه دارند و طمع بیگانگان را قطع کنند.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، محمدنبي حبيبي دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي در پایان نشست دبیران این حزب طي سخناني گفت: نامزد نهایی ائتلاف بخش عظیمی از اصولگرایان قطعا با تیم به میدان خواهد آمد و این تیم او را در تشکیل کابینه بدنه اجرایی کشور همراهی خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه اصولگرایان باید به مطالبات مردم و رهبری توجه کنند افزود: نامزد اصولگرایان بنا بر مطالبات مردم و رهبری کسی است که در تراز مطالبات دهه چهارم انقلاب باشد، اولین وظیفه او تداوم گفتمان اصولگرایی در دهه چهارم انقلاب است.

وی تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی در فرآیند همگرایی اصولگرایان جایگاه ویژه‌ای دارد و به وظیفه خود در این فرآیند عمل خواهد کرد.

حبیبی انتخابات آینده را یک انتخابات هوشمندانه از سوی ملت، نخبگان و مردم توصیف کرد و اظهار داشت: مردم دست آمریکا و دشمنان نظام را خوانده‌اند و اجازه نخواهند داد فتنه جدیدی رخ دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نصایح عسگراولادی به اصلاح‌طلبان را مهم خواند و تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید دامن اصلاحات خود را از فتنه پاک نگه‌دارند و طمع بیگانگان را قطع کنند. آمریکايی‌ها بر تداوم سرباز‌گیری از اصلاحات طمع دارند، اگر آن‌ها به دامن پر مهر ولایت و مردم برگردند از فتنه مصون خواهند ماند.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای عسگراولادی خاطرنشان کرد: او باب گفت‌وگو با جریان‌های سیاسی کشور را گشوده است، امیدوارم این باب که متفاوت از گفت‌وگوهای متعارف است بسته نشود. همین باب را ایشان در دوران اصلاحات با اصلاح‌طلبان باز کرد، متاسفانه آنها این باب را بستند و چند سال بعد عده‌ای از آنها با اردوکشی خیابانی و چنگ‌زدن به سیمای نورانی نظام، انقلاب و مردم به صحنه آمدند. کسی که حرف برای گفتن نداشته باشد مشت خود را برای زدن آماده می‌کند؛ این مشت را فقط مردم می‌توانند در تعامل سیاسی خود باز کنند.

حبیبی با اظهار تاسف از گردانندگان روزنامه ایران اظهار داشت: پاسخ سوم آقای عسگراولادی به مطالب روزنامه ایران 18 روز است در این روزنامه بایگانی شده است. با آنکه آنها باب گفت‌وگو را باز کردند همان‌ها این باب را بسته بودند و حتی پاسخ روابط عمومی موتلفه را نیز با تاخیر و همراه پاسخی بداخلاقانه چاپ کردند.

دبيركل حزب موتلفه با اشاره به پاسخ عسگراولادی به نامه 7 تن از اصلاح‌طلبان بیان داشت: آقای عسگراولادی مشفقانه و از روی دلسوزی تذکراتی به آنها داده، امیدوارم آنها هم این باب را نبندند و با پاسخگویی تعامل نخبگان را در سطح گفت‌وگوی نخبگی ارزش بدانند.

حبيبي در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بازتاب سخنان رئیس‌جمهور در مجلس و دیدگاه‌های حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: سخنان رئیس‌جمهوری را دلسوزانه و مشفقانه دیدیم. باب تعامل قوا را در همین گفت‌وگوهای صمیمانه باید جست‌وجو کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهور 4 راه‌حل اقتصادی مطرح کرد که باید به آن اعتنای جدی داشت. مسئله تغییر مسیر جریان ثروت، ایجاد فرصت فعالیت سازنده اقتصادی، استفاده حداکثری از منابع عمومی و قطع رابطه با ارز نفتی دیدگاه‌های خوبی است.

حبيبي ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد 7 سال در راس دولت بودند و می‌توانستند این دیدگاه‌های خوب را عملیاتی کنند که تا حدودی هم موفق بودند. در چند ماه باقی مانده عمر دولت اگر بر همین اعتقاد هستند باید مبتنی بر این اهداف عدد و رقم پیش‌بینی درآمد و برآورد هزینه بودجه سال 92 را سامان دهند. تا موقعی که بودجه را به مجلس ندادند، این راه‌حل‌های خوب در حد حرف باقی می‌ماند.

وي با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: اینکه بگوییم کسی که فرش می‌بافد نباید روی حصیر زندگی کند حرف درستی است اما این حرف را باید در بودجه عملیاتی کرد. وقتی هنوز بودجه‌ای به مجلس نیامده چگونه می‌توان در مورد این هدف مقدس تصمیم‌گیری یا تصمیم‌سازی کرد.

حبيبي ادامه داد: دولت اگر حرف درستی دارد باید آن را به صورت لایحه به مجلس ببرد. مجلس هم اگر منطق برتری دارد باید آن را با ارائه طرح به مجلس عملیاتی کند. والا ادعای دو طرف در حد حرف باقی خواهد ماند. حرف نمی‌تواند مصوبه قانونی برای اجرا تلقی شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه در مورد دور جدید گفت‌وگوی‌های ایران با آژانس بیان داشت: مواضع ایران در برابر آژانس و نیز گزارش‌های آژانس فوق العاده شفاف و گویاست. آنچه شفاف نیست ادعاهای بدون سند 1+5 است که آژانس را هم سرگردان کرده است.

وی تاکید کرد: دولت و ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود. گفت‌وگوی دو طرف را آمریکا به بن‌بست کشانده است. برای برون رفت از بن‌بست تنها به عقب‌نشینی آمریکا نیاز است.

حبیبی در پایان در مورد گرفتاری فرانسه در کشور مالی گفت: فرانسوی‌ها با ماجراجویی در رهایی گروگان‌ها عملا وارد بحرانی شدند که هر روز پیچیده تر می‌شود.

وی تصريح كرد: با کشته شدن گروگان‌های فرانسوی انگلیسی و سایر ملتها، عملا این بحران وارد فاز جدید شده است. به نظر می‌رسد کسانی که می‌خواهند بحران را کنترل کنند به اندازه کافی تجربه ندارند. تا الان هر چه بوده هزینه کرده‌اند بدون اینکه درآمدی داشته باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حبیبی ، موتلفه ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار