همگام با سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر؛

ابعاد زندگی پیامبر (ص) در "مدار 92"

نمایش "مدار 92" به ابعاد زندگی پیامبر اکرم (ص) می پردازد.

روح الله سنایی، کارگردان و نویسنده تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص تئاتر "مدار 92" که در سی ویکمین جشنواره تئاتر در بخش مسابقه تئاتر خیابانی حضور یافته گفت: داستان تئاتر "مدار 92" در خصوص ابعاد زندگی پیامبر اکرم (ص) است که در 5 صفحه وبه کمک سبک حرکتی فرمیک و حرکات فیزیکال این تئاتر اجرا می شود. 
وی ادامه داد: راضیه دهپایینی، حامد عرب، علیرضا کاظم زاده، حسین بودشی و روح الله سنایی از بازیگران تئاتر "مدار 92" هستند. 
سنایی افزود: معمول اجرای تئاتر خیابانی بصورت تصویری و مبتنی بر حرکات است و این تئاتر نیز از این قاعده مستثنی نیست ضمن اینکه "مدار 92" به دوراز کیشه است. 
این کارگردان اظهار داشت: جایگاه تئاتر را نمی توانم مشخص کنم ولی اینکه چقدر دراین عرصه موفق بودیم از بازخورد دیگران می توان این موضوع را بررسی کرد. 
سنایی تصریح کرد: مسئولان سعی کنند حرف هایی را که در پشت تریبون درباره حمایت از تئاتر می زنند را به اجرا در آورند. 
وی در ادامه گفت: دستمزدی که هنرمندان تئاتر خیابانی می گیرند کل دستمزد یک بازیگر درجه سه صحنه ای نیست اما هنرمندان با عشق و تمام سختی ها کار را اجرا می کنند. 
نویسنده تئاتر "مدار 92" بیان کرد: تاثیر تئاتر زمانی است که تقابل با مخاطب داشته باشیم و از نظرات آنها در خصوص تئاتر اجرا شده جویا شویم.
 سنایی در خصوص پذیرفتن "مدار 92" در جشنواره  تئاتر فجر عنوان کرد: ایده ای که در ذهن داشتیم را طراحی وبه شکل کارگارهی تمرین کردیم و کار برای حضوردر جشنواره فجر بازبینی شد و سپس در بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره پذیرفته شد. 
این کارگردان اظهار داشت: سعیمان براین است که کار خوب و با کیفیتی ارائه دهیم چرا که حداقل امکانات را در اختیار داشتیم، اگر جزء برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی نباشیم حسرت آن را نمی خوریم چرا که تلاش خود را کرده ایم. 
سنایی خاطرنشان کرد: تئاتر "مدار 92" در 3 نوبت دوشنبه دوم بهمن و شنبه هفتم بهمن ساعت 17 در محوطه تئاتر شهر، سه شنبه سوم بهمن در بوستان باغ هنر ساعت 16 اجرا می شود./ص
برچسب ها: تئاتر ، جشنواره ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار