خودسوزی شهروند 36 ساله چکی

یک شهروند چکی امروز با گذشت 4 روز از مراسم سالگرد درگذشت «جان بالاش» دانشجوی چک که در سال 1969 در اعتراض به اشغال چکسلواکی به دست ارتش اتحاد جماهیر شوروی خود را به آتش کشیده بود، خود را در میدان وینسیسلاس پراگ به آتش کشید.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز  ، پلیس جمهوری چک اعلام کرد یک شهروند این کشور امروز با گذشت چهار روز از مراسم سالگرد درگذشت «جان بالاش» دانشجوی چک که در سال 1969 در اعتراض به اشغال چکسلواکی به دست ارتش اتحاد جماهیر شوروی خود را به آتش کشیده بود، خود را در میدان وینسیسلاس پراگ به آتش کشید.

 سخنگوی پلیس چک اعلام کرد مردی سی و شش ساله خود را در مقابل موزه ملی چک که معمولا پر از گردشگران و شهروندان چک است خود را به آتش کشید. این موزه نزدیک محلی است که بالاش در شانزدهم ژانویه 1969 پس از اشغال چکسواکی به دست ارتش اتحاد شوروی خود را به آتش کشیده بود.

بالاش سه روز پس از این حادثه بر اثر جراحات درگذشت ولی اعتراض او به اشغال کشورش که به اصلاحات لیبرالی پایان داد موجی از خودکشی را در ماه های بعد به دنبال داشت.

ایوا کروباکووا سخنگوی پلیس گفت «این مرد نمی خواست خودکشی کند بلکه می گوید صرفا برای بزرگداشت جان بالاش این کار را کرده است». به گفته این سخنگو، عکس العمل سریع نیروهای پلیس که با استفاده از برف آتش را خاموش کردند موجب شد این مرد فقط دچار سوختگی سطحی شود.
برچسب ها: خودسوزی ، چک ، پراگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار