مدیر اجرایی فدراسیون شنا:

مسابقات شنای باشگاههای کشور به لحاظ كمی پیشرفت كرد

مدیر اجرایی فدراسیون شنا با مطلوب ارزیابی کردن مرحله دوم مسابقات شنای باشگاههای کشور گفت: سطح مرحله دوم مسابقات به لحاظ كمی نسبت به مرحله نخست این رقابتها پیشرفت خوبی داشت و قابل قبول بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محسن سمیع زاده مدیر اجرایی فدراسیون شنا در خصوص مرحله دوم دهمین دوره مسابقات شنای باشگاههای كشور جام خلیج فارس كه طی روزهای پنجشنبه و جمعه (28و29 دی) در استخر مجموعه ورزشی آزادی برگزار و با صدرنشینی نفت امیدیه به پایان رسید، گفت: این مسابقات با حضور 8 تیم برگزار شد و اضافه شدن دو تیم نیروی هوایی ارتش و پارالمپیک و پیام تبریز نسبت به مرحله نخست در بهبود سطح كمی مسابقات بسیار تاثیر گذار بود البته در این میان بازگشت تیم نیروی هوایی ارتش بعد از حدود 2 دهه غیبت به مسابقات شنا را باید به فال نیك گرفت.

وی تصریح کرد: اینكه در تمامی مواد در دسته های مختلف خطوط پر باشد و حتی بعضا در برخی مواد شناگران آزاد نیز حضور داشته باشند باعث افزایش رقابت و در نهایت بالا رفتن سطح كمی مسابقات خواهد شد و این امر به رشد شنای کشور کمک می کند.

شناگر اسبق تیم ملی با مقایسه رکوردهای بدست آمده توسط شناگران در مرحله اول و دوم مسابقات گفت : هر اندازه مسابقات كمیت قابل قبولی داشت، اما رکوردهای بدست آمده سطح مطلوبی نداشت كه آن هم به سه عامل ؛ انگیزه شناگران، فصل تمرینی آنها و پیشینه 3سال گذشته شنا مربوط می شود و امیدواریم در مراحل بعدی ركوردها بهبود پیدا كند تا این مسابقات به لحاظ كیفی نیز پیشرفت كند.

سمیع زاده در ادامه با اشاره به نحوه محاسبه امتیازات شناگران بر اساس شاخص فینا پوینت اظهار داشت: این نوع محاسبه امتیازات باعث می شود سریعترین شناگر به عنوان پر امتیازترین شناخته شود، علاوه بر آن در كنگره مسابقات مقرر شد تیمها تمرینات منظمی را در قالب فواصل بین مراحل چهارگانه مسابقات داشته باشند كه بر این اساس می توان امیدوار بود ركوردها در مراحل بعدی بهتر شود.

وی همچنین خاطر نشان كرد : جوانان آینده سازی در رده های سنی 12 تا 15 سال در مسابقات شنتای باشگاهها حضور دارند كه یكی از نقاط مثبت این مسابقات همین موضوع است. در این مرحله تعداد این جوانان بیشتر شده كه در آینده ای نه چندان دور بی تردید از بین همین جوانان می توانیم شاهد حضور چهره های جدیدی در شنای كشور باشیم.

سمیع زاده در ادامه اظهار داشت: عملكرد كادر اجرایی، برگزاری و تیم داوری این مرحله نیز بسیار مطلوب بود و به لحاظ اجرایی نظم و انظباط بسیار خوبی بر این رقابتها حاكم بود .از طرفی پخش زنده قسمتی از مسابقات باعث ایجاد روحیه بیشتری در شناگران شد و فدراسیون شنا امیدوار است شبكه ورزش در مراحل بعدی نیز بیشتر و بیشتر به شنا اهمیت دهد تا رسالت ورزشی و ارزشی خود را نیز به بهترین شكل نسبت به این رشته پایه ادا كند.

وی در پایان خاطر نشان كرد: باید از مدیریت تمامی باشگاهها برای حضور و درك اهمیت سرمایه گذاری در رشته پایه شنا تشكر كنم . فدراسیون ضمن ارج نهادن به این مهم در تلاش است شرایط فعالیت حرفه ای و حضور قدرتمندانه در این رشته را با كمك وزارت ورزش و البته خود باشگاهها مهیا كند كه قطعا این مهم می تواند در سالهای آتی تحقق پیدا كند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.