فارس/

توانایی کامل بخش کشاورزی فارس برای تامین میوه شب عید استان

رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با 60 هزار و 147 هکتار سطح زیر کشت باغات می تواند نیاز میوه شب عید را مرتفع کرده و حتی به سایر استانها نیز انواع میوه صادر کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مهرزاد خرد در جلسه ستاد تنطیم بازار استان از توانایی کامل بخش کشاورزی فارس در جهت تامین میوه شب عید استان خبر داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز استان به مرکبات در حدود 304 هزار تناست که یک میلیون و 329 هزار و 19 تن مرکبات مازاد نیاز استان به سایر استان های کشور صادرمی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اظهار داشت: هم اکنون در برخی از محصولات باغی مازاد بر نیاز استان وجود دارد که از جمله می توان به پرتقال، سیب، نارنگی و لیمو شیرین اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری 520 هزار تن سیب در فارس تولید شده که از این میزان بیش از 382 هزارتن آن مازاد بر نیاز استان است.

وی میزان تولید پرتقال امسال استان را 418 هزارتن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود از این میزان بیش از 270 هزار تن مازاد باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به تولید نارنگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در سـالجاری بیش از 196 هزار تن نـارنـگی تـولید شده است کـه افزون بر 137 هزار تن آن مازاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال 515 هزار تن لیموشیرین در استان تولید شده است، گفت: از این میزان بیش از 456تن مازاد بر نیاز استان است.

خرد در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح مزایای مرکبات استان نیز گفت: کیفیت برتر و عملکرد بالای مرکبات نسبت به سایر استان های مرکبات خیز و تنوع برداشت گونه های مختلف مرکبات از شهریور الی اردیبهشت ماه سال بعد از مزیت های دیگر مرکبات استان فارس هستند.

خرد با بیان اینکه امکان ذخیره سازی و نگهداری مرکبات فارس و توزیع آن در طول سال وجود دارد، افزود: وجود میزان محصول کافی در استان سبب شده است تا این نوع محصولات جهت صنایع فرآوری همواره در دسترس و آماده باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات باغی با کیفیت بالا و به میزان کافی در داخل استان تولید می شوند، لازم است تامین میوه ایام پایانی سال از محصولات تولیدی خود استان صورت گیرد.

با هماهنگی های صورت گرفته سیب مورد نیاز ایام پایانی سالجاری هم اکنون از محل تولیدات استان خریداری و ذخیره شده است./س

برچسب ها: فارس ، میوه ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.