درخواست کمیته مردمی دفاع از سوریه و فلسطین برای تحریم محصولات ترکیه

کمیته مردمی دفاع از سوریه و فلسطین، از امت عربی خواست محصولات ساخت ترکیه را تحریم کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه ، کمیته مردمی دفاع از سوریه و فلسطین که شمار زیادی از شخصیتها و روشنفکران عربی از کشورهای مختلف و نیز شماری از اسیران آزاد شده فلسطینی عضو آن هستند، با صدور بیانیه ای تاکید کرد دولت رجب طیب اردوغان در واقع چهره عثمانی از صهیونیسم جهانی است.
در این بیانیه آمده است: دولت ترکیه به روشنی علیه امت عربی فعالیت می کند و ما حضور موسسات رسمی، تجاری و فرهنگی وابسته به دولت ترکیه در هر کشور عربی را محکوم می کنیم. ما همچنان به روابط حسن همجواری با ملت ترکیه ادامه می دهیم. اما مشارکت مستقیم دولت ترکیه در رنج ملت سوریه ما را مجبور کرد موضعی در برابر دولت اردوغان اتخاذ کنیم.
این بیانیه می افزاید: ما خطر روابط با ترکیه را کمتر از روابط با رژیم صهیونیستی نمی دانیم و از علما به ویژه الازهر می خواهیم تا با صدور فتواهایی ترکیه را محکوم کنند. دولت ترکیه با هدایت اردوغان به دشمنی برای امت عربی تبدیل شده است.
کمیته مردمی دفاع از سوریه و فلسطین خاطر نشان کرد: در بیست سال گذشته شاهد بیش از صد میلیارد دلار سرمایه گذاری غرب در ترکیه بودیم که برابر آمار سرمایه گذاری غرب در اسرائیل است. غربیها می خواهند ترکیه و اسرائیل تسلط اقتصادی بر امت عربی پیدا کنند. دولت ترکیه با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای وهابی، آنها را به قتل، غارت و خرابکاری در سوریه تشویق می کند. اگر همدستی بعضی عربها با اردوغان نبود، ترکیه هرگز نمی توانست تا این حد در کشورهای عربی دخالت کند. برای پیروزی سوریه باید دولت اردوغان شکست بخورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار