سرنوشت بوئینگ 787 در هاله ای از ابهام

پس از بوجود آمدن مشکلاتي اساسي در باتری بوئینگ های 787، امریکا اقدام به زمین گیری این هواپیماها نکرد و یک ایرلاین ژاپنی همه هواپیماهای 787 خود را تا رفع مشکل گراند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اسوشيتد پرس، وقایع آشکار رخ داده در بوئیگ 787 سئوالات جدیدی را در مورد مشخصات این هواپیما از دیدگاه سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا و ایرلاین ها ایجاد کرده است.
 
برخی از کارشناسان در مورد توانایی سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا تردید می کنند و معتقدند حتی اگر آنها اقدام به بازبینی وسیع بوئینگ 787 را به زودی در این ماه آغاز کنند سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درنهایت اعلام خواهد کرد که هواپیما ایمن است.

این درحالی است که چند ساعت قبل از فرود اضطراري و زمين گيري هواپيماها توسط سازمان هواپيمايي فدرال امريکا،اعلام شده بود که این نوع هواپیماها عملياتي و از آنها پشتيباني مي‌شود.

برخلاف برخی از مسئولين، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روند ساخت فعلی، باعث گراند شدن 787 شده و این برای جلوگیری از هر اتفاقی بهتر است.

"دریم لاینر"، اولین هواپیمای مسافربری است که در آن از مواد کامپوزیتی به جای آلمینیوم استفاده شده و در تولید این هواپیما به جاي سيستم هيدروليک و مکانيک بیشتر بر سیستم الکترونیکی تاکيد شده و همچنین از باتری‌های یون لیتیومی برای برق کابین و دیگر موارد استفاده شده است.

استفاده از چنین فرآيند‌‌ هاي تکنولوژیکی، سازمان هواپیمایی فدرال امریکا را مجبور به بازبینی و پیدا کردن راه حلی برای رفع مشکل کرده است. درحالی که به اعلام برخي منابع، بودجه ای برای انجام آن وجود ندارد.

کیتی هیگینز، عضو پیشین گروه ایمنی حمل و نقل بین الملل گفت: سازمان هواپیمایی فدرال امریکا باید در روند اخذ گواهينامه هاي هواپیما تجديد نظر کند؛ چراکه این موضوع ممکن است مشکلاتی را برای سیستم باتری دیریم لاینر به بار آورد.

وی افزود: اين سازمان باید از صحت ايمني هواپيما ها مطمئن شوند و همخوانی آن با صنعت و تکنولوژی جدید حائز اهیمت است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی فدرال امریکا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.

وی هفته گذشته در طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد بازبینی باتری هواپيماهاي787 دریم لاینر را محدود نمی کند.

مدیرعامل سازمان هواپیمایی فدارال امریکا گفته است که واحد پشتيباني باید از روند کنترل کیفیت و بازدیدها اطمینان حاصل نمايند.

سازمان هواپیمایی فدرال امریکا برای تایید این نوع هواپیما تنها بر اطلاعات سازندگان تکیه کرده است.

شرکت بوئینگ در شیکاگو است و در حال حاضر در حال پیدا و تعمیر سیستم باتری و برگرداندن 787 به پرواز است.

گفتنی است بوئینگ 787 درحال تولید است اما تحویل آن به مشتری ها متوقف شده است.

بلومبرگ گزارش داد که شرکت بوئینگ در تلاش است سازمان هواپیمایی فدرال امریکا را ترغیب می‌کند تا به زمین گیری 787 پایان دهد.

برچسب ها: هواپیما ، بوئینگ ، نقص فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار