فعال صلح آمريكائي در مصاحبه با "پرس تي وي":

استفاده از پهپادهاي آمريکايي برخلاف موازين بين المللي است

حملات "پهپاد" هاي آمريكائي عليرغم انتقادات مطرح شده نسبت به آن در سطح داخلي و بين المللي از سوي آمريكا انجام مي شود و حاكميت ملي كشورها را نقض مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، واشنگتن پهپادهاي خود در يمن، پاكستان، افغانستان و سومالي براي انجام حملات هوايي استفاده مي كند و مدعي است كه اين حملات با هدف از بين بردن تروريست ها انجام مي شوند با اين حال واقعيت آنست كه بسياري از قربانيان اين حوادث شهروندان غير نظامي و مردم عادي بوده اند.
 
"تابي بلوم" فعال صلح مرکز "کدپينگ"  در واشنگتن در گفتگو با شبكه خبري "پرس تي وي" در مورد استفاده آمريكا از پهپادها به منظور انجام حملات خود نظراتش را بيان نموده است. اين فعال صلح در مورد كاربرد پهبادها از سوي دولت آمريكا معتقد است كه دولت آمريكا براي توجيه اقدامات جنايتكارانه خود تلاش دارد تا بحث "مبارزه عليه تروريسم" را مطرح نمايد.  
 
وي همچنين مي افزايد كه مقات نظامي آمريكائي در اين باره كه اين حملات براي به قتل رساندن تروريست ها انجام مي شوند دروغ مي گويند زيرا در واقع قربانيان اصلي چنين حملاتي شهروندان معمولي بوده اند. 

بلوم همچنين خاطر نشان مي سازد "من شخصا به پاكستان سفر كرده ام و مشاهده كردم كه در منطقه وزيرستان آن كشور مردمي وجود داشتند كه روايت هاي خود در مورد كشتار انسانهاي بيگناه توسط بهپادهاي آمريكائي را بيان مي كردند. 

وي در ادامه با انتقاد از دولت آمريكا گفت "دولت بايستي در مورد عاملين اين جنايت ها تحقيق نميد؟ براستي چه كسي هدايت گر اين عمليات بوده است. آنان واقعا نمي دانند. آنان موشك هاي جهنمي خود را پرتاب مي كنند بي آنكه بدانند چه كسي كشته خواهد شد." 

بلوم با انتقاد از دولت اوباما و برنامه گسترده اش براي استفاده از پهپادهاي آمريكائي مي گويد "مشخص است كه اقدامات دولت در اين زمينه كاملا غير قانوني است زيرا باعث كشتار مردم بي گناه مي شود، چنين اقداماتي برخلاف موازين ملي و بين المللي هستند. بسياري از آمريكائي ها نيز از كاربرد واقعي اين پهپادها بي اطلاع هستند." 

خبرنگار پرس تي وي در ادامه به محكوميت عمليات انجام شده با استفاده از پهپادهاي آمريكائي اشاره مي كند و از اين فعال صلح  مي پرسد كه چرا ما شاهد فشار بيشتر از سوي جامعه بين الملل بر دولت آمريكا در اين زمينه نيستيم؟

بلوم اشاره مي كند "من هم در اين باره نگران هستم و مذاكره با نمايندگان كنگره در اين باره را آغاز كرده ام. عليرغم مخالف ها باز هم موضع دولت در اين باره منفعلانه است و جنايات بسياري را مرتكب مي شوند. ما با استفاده از پهپادها دشمنان خود را بيشتر مي كنيم. عده اي از شهروندان آمريكائي در اين باره آگاهي لازم را دارند و در مورد آن ابراز نگراني مي كنند و خواهان متوقف ساختن چنين حملاتي هستند. لازم است تا با نظاميان آمريكائي در اين باره صحبت كنيم و پرسش هايمان را مطرح سازيم. 

بلوم در پايان اين مصاحبه افزود "در واقع، با شكل متفاوتي از جنگ مواجه هستيم كه تا پيش از آن هرگز شاهد آن نبوده ايم جنگي كه آن مردم عادي هدف قرار گرفته مي شوند و در مراسم ازدواج و ترحيم كشته مي شوند."  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار