شاه مهره موساد در چنگال سازمان اطلاعات لبنان

سازمان اطلاعات ارتش لبنان یکی از مهره های اصلی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» را بازداشت کرد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ،سازمان اطلاعات ارتش لبنان یکی از مهره های اصلی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» را بازداشت کرد.

 عماد حسین قاضی تحقیقات و بازجویی های نظامی ، حکم بازداشت قانونی «علی توفیق یاغی» را به اتهام همکاری با دشمن صهیونیستی صادر کرد. این حکم پس از آن صادر می شود که سازمان اطلاعات ارتش لبنان ، توفیق یاغی گران ترین مزدور رژیم صهیونیستی را طبق اخبار و اطلاعات منابع امنیتی بازداشت کرده بود.

المنار در گزارشی در این خصوص گفت : در ادامه سریال پیگرد مزدوران رژیم صهیونیستی ، این بار مدیریت اطلاعات ارتش لبنان یکی از مزدوران این رژیم را بازداشت کرد که منابع امنیتی او را از لحاظ قیمت ، گران ترین جاسوس رژیم صهیونیستی می دانند به گونه ای که تا زمان بازداشتش مبلغی معادل ششصد هزار دلار دریافت کرده است.

این مزدور اهل شهر بعلبک ، عضو شورای شهر و کارمند سابق وزارت کار بوده است. توفیق یاغی همکاری با سازمان موساد را از سال هزار و نهصد و نود آغاز کرد و دوره های اطلاعاتی گوناگون از جمله آموزش نحوه استفاده از جوهرها و مرکبهای نامرئی ، رادیوهای رمزدار و دستگاههای ارتباطاتی پیشرفته جدید را فراگرفت.

وی چندین بار با گذرنامه جعلی فلسطینی به اراضی اشغالی و شهر تل آویو و چندین بار نیز به کشورهای آسیایی و اروپایی برای دیدار با کارفرمایان اسرائیلی سفر کرده است.

بر اساس اعترافات این مزدور اسرائیلی ، او اطلاعات زیادی درباره مراکز مقاومت ، مواضع ارتش لبنان، نام افراد و مسئولان حزب الله و جنبش امل و همچنین شبکه اطلاعاتی و بی سیم مقاومت در اختیار اسرائیل قرار داده است.

او نقش زیادی در حمله ژوئن سال دو هزار و شش ایفا کرد به گونه ای که موساد از او به خاطر اهمیت اطلاعاتی که در اختیار آن قرار داده است ؛ تقدیر کرد.

وی خود را نزد دوستان و همکاران فردی نیازمند از لحاظ مالی نشان می داد و علت سفرهای خود به تایلند و دیگر کشورها را تلاش برای بهبود وضع مالی خود وانمود می کرد.

ارتش لبنان پس از تحقیقات از یاغی او را تحویل دادگاه نظامی داده است و قاضی تحقیق عماد الزین به طور مستقیم از او بازجویی و حکم قانونی بازداشت او را صادر کرد و انتظار می رود مجازات اعدام در انتظار او باشد.
برچسب ها: موساد ، اطلاعات ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار