مشهد/استاندار خراسان‎رضوی:

رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و گسترش صنعت در اولویت برنامه‌ها است

استاندار خراسان‎رضوی گفت:رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و گسترش صنعت در اولویت برنامه‌ها است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمد حسین فروزان مهر در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان با اشاره به جایگاه مشورت در آموزههای دین مبین اسلام و سیره پیامبر، اظهار کرد: به لحاظ بسترهای موجود در قانون اساسی و اسناد بالادستی تشکیل شوراها، این نهاد اجتماعی دارای جایگاه بسیار پر اهمیتی است.

 

وی با بیان اینکه شوراها تجلی اراده مردم است، گفت: شوراها باید در تمامی مراجع تصمیم ساز و تصمیمگیر، حضوری فعال و چشمگیر داشته باشد.

وی از شوراها به عنوان بازوی توانمند اجرایی و فکری مدیریت استان یاد کرد و گفت: باید با هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، در جهت رفع محرومیتها و رشد و توسعه متوازن استان گام برداریم.

 

استاندار خراسانرضوی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: توسعه زیرساختها، رسیدگی به مناطق کم برخوردار و گسترش صنعت متناسب با مزیتهای منطقه‌ای، از جمله مهمترین اولویتهای برنامهای استان به شمار میرود که با همکاری و تعامل موثر با تمامی دستگاههای اجرایی برای تحقق آن تلاش خواهیم نمود.

 

فروزان مهر افزود: پویاسازی اقتصاد شهرستان‌ها از طریق ایجاد زمینههای سرمایهگذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، توسعه صنایع مبتنی بر فرآوری مواد معدنی، جلوگیری از خام فروشی و شکلگیری صنایع تبدیلی در بخشهای مختلف معدنی و کشاورزی، از دیگر مواردی است که با جدیت دنبال میشود.


استاندار خراسانرضوی در ادامه، با اشاره به مزیتهای گردشگری استان، تاکید کرد: توجه به توسعه زیرساختهای گردشگری در شهرستانهای دارای ظرفیت و استفاده بهینه از آنها، باید در دستور کار قرار گیرد.

فروزان مهر توجه به نقاط مرزی و توانمندسازی ساکنان این مناطق را به عنوان مرزداران اصلی کشور، از دیگر اولویتهای مهم در تامین امنیت مردم محور بر شمرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: در دوره چهارم، 14 هزار و 51 یک نفر شامل اعضای اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان انتخاب خواهند شد.

 

استاندار خراسانرضوی افزود: انتخابات شوراها در تعداد دو هزار و 530 روستا و 73 شهر استان، اجرایی خواهد شد و نام نویسی از کاندیداها از 26 فروردین ماه آغاز و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

 

فروزان مهر تاکید کرد: در شرایطی که نظام سلطه و استکبار با تشکیل اتاقهای فکر و طرح کردن مباحثی مانند انتخابات آزاد سعی در مایوس کردن مردم از حضور در انتخابات را دارند، حضور به موقع، بصیرت و دشمن‌شناسی و اقتدای امت به امام خود، خلق حماسهای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد و باعث خنثی سازی توطئههای آنان میشود/س 

برچسب ها: رسیدگی ، مناطق ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.