رئیس پژوهشگاه ابن سینا خبرداد:

انجمن علمی آندومتریوز تاسیس می شود

رئیس پژوهشگاه ابن سینا با بیان این که پیشنهاد تاسیس انجمن آندومتریوز ارائه و مورد موافقت هیئت موسس قرار گرفته، گفت: این درخواست به وزارت بهداشت ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر آخوندی، رئیس مرکز فوق تخصص درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا در دومین کنگره آندومتریوز با بیان این که بحث تولید مثل و چالش های درگیر با آن و مسئله فراموش شده ای به نام آآندومتریوز نیاز به حرکت علمی را بیش از پیش نشان می دهد گفت از سال 84 ورک شاپ متعددی برگزار کرده و تیم تحقیقاتی را تشکیل داده ایم افزود: خوشحال هستیم که این حرکت علمی ده ها طرح تحقیقاتی را در پی داشته است .

وی با بیان این که بیماری آندومتریوز در دنیا و همچنین کشور ما بسیار شایع و پر هزینه است اظهار داشت: آندومتریوز جز بیماری های پنهان به شمار می رود که شناسایی آن در کشور دچار مشکل است .

وی تصریح کرد: آندومتریوز از جمله عواملی است که می تواند ناباروی را در پی داشته باشد که سالانه حدود 110 میلیارد دلار هزینه درمان آندومتریوز در جهان است.

وی ادامه داد: تحقیقات در عرصه آندومتریوز با هدف شناخت عوامل موثر در بروز آن از سال های گذشته آغاز شده است که حرکت سریع تر این تحقیقات از حمله ضرورات جوامع امروز است.

دکتر آخوندی با بیان این که برخی از دارو های درمان ناباروری زنان که تولید داخل هستند آن گونه که باید مراحل کارآزمایی را نگذرانده و نتایج درمانی ناباروری را مختل می کنند یادآور شد: مصرف برخی از این دارو های تولید داخل اقدامات درمانی را هدر می دهند.


وی با اشاره به این که متاسفانه ورود داروهای خارجی را اعتبار تولید داخل منع می کنیم. یادآور شد: این موضوع بر روی زندگی زوج  های نابارور تاثیر بسیاری داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده است .

آخوندی در پایان با اشاره به این که پیشنهاد تاسیس انجمن آندومتریوز ارائه و با موافقت هیئت موسس مواجه شده است خاطر نشان کرد: این درخواست به وزارت بهداشت ارائه خواهد شد تا با تاسیس انجمن فعالیت های این عرصه سازمان یافته تر پیش روند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط تحریم و نبود داروهای مشابه خارجی مجبور به استفاده از داروهای تولید داخل هستیم خاطر نشان کرد:  مسئولین امر باید بیش از گذشته به این عرصه توجه نمایند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار