رئیس کلینیک آندومتریوز:

نیازمند مراکز مخصوص درمان آندومتریوز هستیم

رئیس کلینیک آندومتریوز گفت: برای موفقیت در عرصه بیماری آندومتریوز نیازمند مراکز پیشرفته مخصوص درمان آندومتریوز هستیم تا بتوانیم قدم های موثری در این عرصه برداریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر عادل شروین، رئیس کلینیک  آندومتریوز در دومین کنگره آندومتریوز با بیان این که هدف از برگزاری کنگره شناسایی بیماری برای پزشکان و همچنین بیماران است گفت: بیماری آندومتریوز به معنای کامل زن را فلج کرده و هزینه بسیار بالایی در پی دارد .

وی با اشاره به این که آندومتریوز در کشوری مانند آمریکا 69.4 میلیارد دلار هزینه دارد افزود: در مقایسه با سرطان آندومتریوز هزینه بیشتری داشته در حالی که در این حوزه نسبت به سرطان کمتر عمل کرده ایم .

رئیس کلینیک آندومتریوز ادامه داد: در صورتی که 10 درصد جامعه کشور مبتلا به آندومتریوز باشد 7 میلیون نفر در ایران با این مشکل درگیر هستند ولی متاسفانه در حوزه این بیماری عملکرد ضعیفی داشته ایم .


وی با بیان این که حضور زنان در بیمارستان به دلیل درگیری با بیماری آندومتریوز روند صعودی دارد یادآور شد: طی سال های اخیر صدای زنان درگیر با این بیماری به گوش می رسد که متاسفانه آآندومتریوز مانند سرطان رحم با آزمایش خون یا ادرار قابل تشخیص نمی باشد.

شروین با اشاره به این که در مواردی پزشکان خود را در جایگاه بالاتری حس کرده و توجه کمتری به بیماران می کنند خاطر نشان کرد: برخورداری از مراکز مخصوص درمان آندومتریوز می تواند با نگاه دقیق تر به درمان توجهات بیشتری را به این حوزه ارائه نماید./ح


برچسب ها: مراکز ، درمان ، آندومتریوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار