درخواست احزاب مخالف مصر براي برگزاري تجمع

جبهه نجات ملي مصر به عنوان ائتلاف اصلي مخالفان در مصر و سي و شش جنبش سياسي ديگر اين کشور در دومين سالگرد قيام بيست و پنجم ژانويه، مردم را به اعتراضات گسترده عليه سياستهاي محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور و گروه اخوان المسلمين دعوت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ اين سي و شش حزب سياسي مخالف در بيانيه اي حضور خود را در اين اعتراضات اعلام کردند و سرنگوني گروه اسلامگراي اخوان المسلمين را خواستار شدند.اين بيانيه به سياستهاي اخوان المسلمين براي تسلط بر نهادهاي قضايي و قانوني اشاره و خاطر نشان کرد همه پرسي اخير درباره قانون اساسي جديد مصر، نارضايتي شهروندان مصري را از تدوين آن نشان داد.

اين بيانيه ضمن تاکيد بر مسالمت آميز بودن اين اعتراضات افزود اين تجمعات اعتراض آميز در همه ميدانها در سراسر کشور برگزار مي شود.محمد البرادعي رهبري جبهه نجات ملي مصر را ره عهده دارد. حزب النور نيز اعلام کرد در اين اعتراضات شرکت نخواهد کرد.حمدين صباحي عضو برجسته جبهه نجات ملي اعلام کرد اين انقلاب توسط افراد آن کامل و اهداف آن نيز محقق خواهد شد.

به گفته وي اين حزب به دنبال ساقط کردن محمد مرسي نيست چرا که مشروعيت وي به عنوان رئيس جمهور اين کشور همچنان معتبر است.ائتلاف انقلابي اين کشور اعلام کرد اهداف عمده قيام که زندگي خوب، عدالت و آزادي است هنوز محقق نشده است و به علاوه گروه اخوان المسلمين به دنبال آن است که بر همه نهادهاي کشور مسلط شود.ائتلاف انقلابي در بيانيه اي ديگر نافرماني مدني در همه استان ها را که از روز سه شنبه آغاز مي شود خواستار شد.

حزب جنبش ملي اين کشور وابسته به احمد شفيق نيز حضور خود را در اين اعتراضات اعلام کرده است اما دولت مصر اعلام کرد اين حرکت ممکن است به هرج و مرج منجر شود.گروه اخوان المسلمين مصر نيز با صدور بيانيه اي رسمي اعلام کرد قصد دارد به مناسبت سالگرد انقلاب اين کشور به افراد فقير و مريض کمک کند.اين گروه اعلام کرد اجازه نخواهد داد در سالگرد انقلاب مردم مصر خشونت رخ دهد.ارتش نيز در بيانيه اي شرکت در اين اعتراضات را رد کرد. پليس مصر نيز اعلام کرد امنيت وروديها و خروجيهاي ميدانها را تامين خواهد کرد اما در اين اعتراضات شرکت نخواهد کرد.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تجمع ، اعتراض ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار