تبریز/

اساس و فلسفه هستي تربيت است

وزیر آموزش و پرورش گفت : برای تعیین جایگاه اصلی آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حاجي بابايي در دیدار با فرهنگیان میانه با اشاره به اجرای هوشمند سازی 33 هزار مدرسه در سه سال گذشته در سطح کشوراظهار كرد: ملت ایران باید بسیج وار وارد میدان هوشمند سازی مدارس شوند، هر چند که مشکلات اعتباری داریم.

حاجي بابايي گفت : سند تحول بنیادین بر اساس آموزه های قرآنی، سیره معصومین، سیده حضرت زهرا (س) و سیره امام راحل و رهبری آماده و مصوب شده که رهبر انقلاب آن را نسخه شفابخش عنوان کرده اند که باید با نقشه راه اجرا شود.

وي تحول بنیادین را تغییر و تحول در نگاه به مسابل آموزش و پرورش خواند و گفت: ارتقاء جایگاه علمی و منزلت اجتماعی معلمان، استادان، فرهنگیان و فن آوران و بحث تکریم و بزرگداشت جایگاه آنها از مهمترین ارکان سند تحول بنیادین است.

وی پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر را اصلی ترین موضوع هاي آموزشی به دانش آموزان برشمرد و افزود: مهمترین دوره زندگی دانش آموز و تأثیر گذارترین آن مقطع ابتدایی است که باید در این دوران دانش آموزان را به شناخت این عناصر پنج گانه واقف کرد.

حسيني نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت : دانش آموزان مدارس زينبيه و ثارالله به رغم تهديد دشمن و براي خنثي كردن توطئه هاي دشمن در مدارس خود حاضر شده و مظلومانه در بمباران ددمنشانه رژيم بعثي عراق به درجه رفيع شهادت نايل شدند .

ديگرنماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نيز گفت: توسعه جامعه نیازمند تحول اساسی در آموزش و پرورش است.

مددی نيز با بیان مشکلات فرهنگیان به خصوص نبود حمایت مالی خواستار پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان از سالیان گذشته و رفع تبعیض در حقوق شاغلین و بازنشسته ها شد.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی 300 دانش آموز از شش هنرستان پسرانه و چهار هنرستان دخترانه گفت: برای کاهش میزان بیکاری و امید دهی به جوانان شتاب بخشی در روند اجرایی شدن دانشگاه های فنی و حرفه ای پسرانه و دخترانه ضروری است.

مددی افزود: تنها قشری که بار سنگین فرهنگی در نظام را بدون هیچ ادعایی به دوش می کشند فرهنگیان هستند که نیازمند حمایت همه جانبه می باشند./س

برچسب ها: اساس ، فلسفه ، هستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.