لرستان/

راه ارتباطی سد بختیاری در لرستان در حال انجام است

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در حال حاضر راه ارتباطی سد بختیاری در این استان در حال انجام است.

حمید خورشیدوند' افزود: سد بختیاری به عنوان یكی از طرح های مهر ماندگار استان به شمار می رود، قرار بود از طریق دزفول سد را به خوزستان متصل كنند.

وی با اشاره به اینكه چهار پیمانكار برای اجرای این طرح در استان تعیین شده است، تصریح كرد: اما با تلاش ویژه استاندار لرستان اكنون راه ارتباطی بزرگترین سد بتونی جهان در لرستان در حال اجرا است و در حال حاضر 20 كیلومتر از مسیر آزاد شده است.

وی اظهار داشت: سد بختیاری به رغم جهانی بودن، بلندترین سد جهان در بحث فعالیت های ویژه گردشگری، تفریحی و اتصال آن به آبشار شوی و در مسیر آن وجود امامزاده سیدعلی، كاروانسرای چمشك و گوشه شهنشاه است كه می توان به عنوان نقطه تاریخی و تفریحی در استان محسوب شود.

وی درادامه با اشاره به اینكه براساس اولویت نسبت به ساماندهی مناطق شهری استان اقدام می شود، گفت: توجه به مناطق شهری به عنوان یكی از برنامه های اصولی و اساسی استاندار لرستان به شمار می رود به طوری كه ساماندهی مناطق محروم و حاشیه نشین شهر خرم آباد شامل كوی علی آباد، كرگانه و گل سفید با دقت عمل خوبی انجام شد.

خورشیدوند افزود: همچنین برای ایجاد پل منطقه فلك الدین خرم آباد نیز مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است كه سالانه از اعتبارات دولتی سهم پل پرداخت می شود تا بحث ساماندهی این بخش انجام شود.

وی به اجرای طرح های مهر ماندگار در استان اشاره كرد و گفت: یكی از این طرح ها تامین آب شرب خرم آباد از سد كاكارضا است كه مراحل نهایی آن در حال انجام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.