وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

وجود برنامه جامع علمی در حوزه دريايي ضروري است

وجود برنامه جامع علمی جهت بهره برداری بهینه از تمام توان علمی کشور استفاده ما را از آب های دریایی به حد مطلوبی خواهد رساند.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پیامی به اولین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی گفت: یکی از ویژگی های برتر کشورمان برخورداری از آب های ارزشمند خلیج فارس و دریای عمان در جنوب، دریای مازندران در شمال و مجاورت با اقیانوس هند است بسیاری از کشورها از این نعمت خدادادی بهره مند نیستند. نقش کلیدی که آب های دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور داشته باشد بر شما اصحاب علم، تفکر و تحقیق پوشیده نیست ولی با این حال بهره برداری از این نعمت های الهی می تواند به صورت بسیار مناسب تر و کارایی بالاتری صورت گیرد .

وی افزود: یکی از ارکان های اصلی بهره برداری بهینه از آب های دریایی افزایش توان علمی در این زمینه است به نظر من توان علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ما در حوزه دریایی در حد مطلوب و قابل قبولی است .

وزیر علوم تصریح کرد: وجود یک برنامه جامع علمی جهت بهره برداری بهینه از تمام توان علمی کشور استفاده ما را از آب های دریایی به حد مطلوبی خواهد رساند.

اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و ساحلی دریایی کشور می تواند در این راه نقش مهمی در مدیریت فعالیت های علمی و پژوهشی دریایی و هدایت هدفمند این فعالیت ها به سمت بهره برداری مطلوب تر و حفاظ پایدار از آب های دریایی ایفا کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار