بهترين اوقات ورزش، پس از كامل‌شدن هضم غذا

بهترين اوقات ورزش، پس از خروج غذا از معده و كامل‌شدن هضم است، ورزش‌ كردن بلافاصله پس از غذا مضر است، همچنين ورزش حين گرسنگي نيز توصيه نمي‌شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر سید منصور رایگانی متخصص طب فيزيكي توانبخشي با بیان این مطلب اظهار داشت: اولين شرايط مناسب براي ورزش‌كردن، كفش مناسب، لباس راحت و محيط فارغ از آلودگي و بهترين زمان براي ورزش‌كردن عصرهاست. ورزش‌كردن بايد در دماي مناسب، نه سرما و گرماي زياد انجام پذيرد و با در نظرگرفتن اين شرايط، ورزش اثرات ايده‌آل و خوبي خواهد داشت.

وی افزود: شروع ورزش بايد با حركات آهسته باشد و به تدريج حركات سخت‌تر شود و به حدي برسد كه قوت فرد ورزشكار مي‌تواند تحمل كند و سپس دوباره به تدريج آهسته‌تر شود تا فرد از ورزش باز ايستد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تصریح کرد: براي ورزش‌كردن از نظر جسمي، شرايط افراد قابل توجه است. آقايان بالاي 55 سال و خانم‌هاي بالاي 45 سال مشروط بر اين كه سابقه بيماري بخصوص بيماري قلبي - عروقي نداشته باشند، امكان فعاليت و ورزش‌كردن را دارند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه افرادي كمتر از اين سن باشند، ولي سابقه مصرف سيگار يا سابقه بيماري قلبي يا مواردي مشابه را داشته باشند بايد قبل از ورزش‌كردن بررسي شوند و سپس ورزش كنند تا علاوه بر دريافت خواص و فوايد ورزش از عوارض احتمالي آن به دور باشند. /ح
برچسب ها: ورزش ، هضم غذا ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.