دريادار خراتيان:

"تکلیف‌مداری و مسئولیت‌پذیری" اساس کار سپاه است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه با اشاره به ماهیت و فلسفه وجودی سپاه گفت: اساس سپاه بر پایه تکلیف‌مداری و مسئولیت‌پذیری و کار خالصانه و آگاهانه برای خدا استوار است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، دریادار "علی‌اکبر خراتیان" معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه افزود: اگر برخی عناصر را از سپاه بگیرند، دیگر سپاهی‌گری مفهوم و معنا ندارد و بر همین مبنا، پاسداری بدون تکلیف‌محوری و کار و مجاهدت مخلصانه معنا ندارد.

سردار خراتیان در تعریف شاخص‌ها و مؤلفه‌های پاسداری خاطرنشان کرد: پاسداری زمانی ماهیت و عینیت پیدا می‌کند که آیینه تمام‌نمای آیه شریفه "ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین" باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های پاسداری زمانی به کمال خود می‌رسد که اعمال انسان خالصانه در مسیر رضوان و رضایت خدا قرار گیرد و آیه شریفه "و ما اسئلکم علیه من اجر، ان اجری الا علی رب العالمین" در تمام لحظات زندگی یک پاسدار جاری باشد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه با تذکر نکاتی درباره مسائل کاری و مأموریتی، گفت: هیچ‌کس از تذکر و یادآوری بی‌نیاز نیست و این نیاز برای کسانی که اساس حرکت آنان بر مبنای معنویت و ایمان بنا شده، مضاعف است.

وی با اشاره ضمنی به رهنمودهای حضرت امام(ره) درباره تکلیف و تکلیف‌گرایی افزود: پاسدار به خاطر خدا کار می‌کند و برپایه خواست و رضایت خدا رفتار می‌کند و اگر همه عالم هم در مقابلش بایستند، کار و تکلیف خودش را انجام می‌دهد و ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و نتیجه فرع آن است.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر سردار خراتیان
آخرین اخبار