باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد

خون نيروهاي آمريكايي خليج فارس را قرمز خواهد كرد + تصاوير و فيلم شکار ناوهاي دشمن

بسیاری از مؤسسات و کارشناسان غربی، "موشک‌هاي ناوشکن" نيروي دریایی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای نیروی دريايي آمریکا دانسته و اذعان دارند که اين موشک‌هاي پيشرفته مي‌توانند به راحتي ناوهاي هواپيمابر آمريکا در منطقه را غرق کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "مارک گافني" Mark Gaffni، کارشناس آمريکايي، سال 2012 در گزارشي در پايگاه تحليلي Rense، با اشاره به قدرت موشک‌هاي ناوشکن ايران مي‌نويسد: در صورت حمله نظامي به ايران، خون نيروهاي آمريکايي خليج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد.


موشک‌هاي ناوشکن، يکي از پيشرفته‌ترين موشک‌هاي دريايي و يکي از مهم‌ترين جنگ‌افزارها در جنگ‌هاي دريايي هستند. طبق شواهد و اسناد و اذعان بسياري از رسانه‌ها و کارشناسان معتبر غربي، ايران داراي بسياري از موشک‌هاي ناوشکن پيشرفته است که حتي مي‌تواند بزرگ‌ترين ناوهاي هواپيمابر آمريکايي در خليج فارس را فلج کرده و تهديدي جدي براي کساني خواهد بود که خيال تجاوز به مرزهاي ايران را داشته باشند.

روزنامه صهيونيستي يديعوت‌آحارونوت، در گزارشي در سال گذشته اذعان مي‌کند که آمريکا از قابليت‌هاي نظامي دريايي ايران وحشت دارد.

بنا بر اين گزارش، متخصصان تخمين زده‌اند که ايران در حال تقويت قواي نظامي خود در خليج فارس بوده است و در ميان ديگر جنگ‌افزارها، موشک‌هاي ناوشکن و قايق‌هاي تندروي اين کشور از همه کارآمدتر هستند.

به گزارش واشنگتن‌پست، سامانه‌هاي موشکي جديد ايران، اين اعتماد به نفس را به فرماندهان اين کشور مي‌دهند که در صورت وقوع حمله نظامي، به سرعت ناوهاي دشمن را نابود کرده و خسارات زيادي به ناوگان دريايي آمريکا وارد کنند.

بنا به اين گزارش، پيشرفت‌هاي بزرگ ايران در موشک‌هاي ناوشکن نگراني زيادي در ميان مقامات نظامي آمريکا مبني بر شکست ناوگان‌هاي اين کشور در اولين ساعات جنگ احتمالي ايجاد کرده است. متخصصان حال و گذشته نظامي آمريکا عقيده دارند که افزايش خيره‌کننده موشک‌هاي کوتاه‌برد ايران که با تاکتيک‌هاي هجومي قايق‌هاي گشتي مسلح ترکيب مي‌شود، مي‌‌تواند توانايي دفاعي بسياري از ناوهاي مدرن آمريکا را فلج کند.

بر اساس تحقيقي که در آوريل سال گذشته انجام شد، توانايي ايران مبني بر ايجاد خسارت بسيار شديد به ناوگان دريايي آمريکا بيشتر از توان اين کشور در دهه گذشته است. اين گزارش مي‌افزايد که جنگ‌افزارهاي ايران کشنده‌تر و بسيار دقيق‌تر از قبل عمل مي‌کنند. قدرت فزاينده ايران در صنايع نظامي موشکي، متخصصان امر را به اين فکر واداشته است که در استقرار ناوهاي هواپيمابر و ديگر ناوهاي جنگي گران‌قيمت تجديد نظر کنند.

کالج جنگ‌هاي دريايي آمريکا در سال 2009 گزارشي از افزايش توانايي ايران در اجراي کمين‌هاي درياي گسترده در تنگه هرمز ارائه داد. بنا بر اين گزارش، اگر آمريکا قصد استقرار ناوهاي خود را در صورت وقوع جنگ در تنگه هرمز داشته باشد، به نيروهاي ايراني فرصت بسيار مناسبي براي حمله مي‌دهد که اين امر منجر به نابودي اولين گروه از ناوهاي نيروي دريايي آمريکا خواهد شد.


به گفته کارشناسان، بعد از انتشار اين گزارش در سال 2009، ايران هم‌چنان به توانايي‌هاي دفاعي خود افزوده است. برخي از اين پيشرفت‌ها در ماه‌هاي گذشته در مانورهاي نظامي موفقيت‌آميز مشخص شده است، مانورهايی مانند تمرين موشکي در رزمايش پيامبر اعظم هفت.

موشک بالستيک مافوق صوت خليج فارس هيمنه دشمن را در هم خواهد شکست

موشک‌ ناوشکن بالستيک مافوق صوت "خليج فارس" که در اين رزمايش مورد آزمايش قرار گرفت، داراي سامانه هدايتي داخلي و کلاهک جنگي قدرتمند 1400 پوندي است.


"رابين تيمرمان" Rubin Temmerman کارشناس نيروي دريايي آمريکا، موشک‌هاي خليج فارس را يک عامل تغيير بازي در خليج فارس اعلام کرده است. به گفته اين کارشناس،‌ موشک بالستيک خليج فارس، مي‌تواند اهداف خود در 350 کيلومتري را نابود کند. مانند موشک کوتاه‌بردتر "فاتح "110 که خليج فارس از بر مبناي آن طراحي شده است، از سوخت جامد استفاده مي‌کند که ذخيره‌سازي آن آسان بوده و شناسايي موشک را قبل از پرتاب مشکل مي‌کند. برخي از گزارشات حاکي از اين موضوع است که اين موشک از اطلاعات رديابي شده توسط هواپيماهاي شناسايي استفاده مي‌کند تا اهدافي مانند ناوهاي هواپيمابر را نابود کند.


ارزيابي پنتاگون که در آوريل سال گذشته انجام شد و به امضاي لئون پانتا هم رسيد، نشان مي‌دهد که توپخانه ايران در برگيرنده موشک‌هاي بالستيک با جستجوگرهايي مي‌شود که آن‌‌ها را قادر مي‌سازد به دنبال کشتي بروند.

ناوهاي مدرن آمريکا به سامانه‌هاي دفاعي پيچيده‌اي مانند سامانه سپر موشکي مجهز هستند. اما ايران با تکنولوژي که به آن دست يافته است مي‌تواند از چند جهت در يک زمان به سمت ناو حمله کرده و فن‌آوري آمريکا را خنثي کند.

در ادامه اين گزارش مختصصان اذعان مي‌کنند که شايد نيروهاي آمريکايي، پس از ضربات اوليه ايران، نيروي خود را بازيابي کنند، اما در صورت نمايش کشتي‌هاي آتش گرفته آمريکايي در رسانه‌هاي بين‌المللي جنگ رواني به نفع ايران خواهد شد. آيزنستات Eisenstat؛ کارشناس آمريکايي در اين زمينه مي‌گويد، رويارويي با ارتش آمريکا ممکن است مشکل باشد، اما ايران با ضرباتي که به‌ خصوص در ابتداي نبرد به ناوگان دريايي يانکي‌ها وارد مي‌کند به جهانيان نشان خواهد داد که در صورت سر به سر گذاشتن با ايران، دشمن هزينه گزافي پرداخت خواهد کرد.



ناو‌هاي هواپيمابر آمريکا لقمه آسان موشک‌هاي مافوق صوت ناوشکن ايران

پايگاه تحليلي Examiner، در گزارشي با عنوان "ناوهاي هواپيمابر آمريکا نسبت به موشک‌هاي ناوشکن مافوق صوت ايران آسيب‌پذير هستند" اذعان مي‌کند که تمامي ناوهاي هواپيمابر آمريکا نسبت به موشک‌هاي ناوشکن آسيب‌پذير هستند. به علاوه، هزينه اين ناوهاي هواپيمابر بسيار گران است، به‌طوري که اگر بخواهيم سامانه‌هاي ضد موکشي در اين ناوها مستقر کنيم ميلياردها دلار در بسياري از موارد هزينه خواهد داشت. اما موشک ناوشکن مافوق صوت ايران در مقايسه با اين ناوها بسيار ارزان‌تر و خطرناک‌تر است. با هزينه يک موشک ضدناو ""SunBurn ايران مقايسه کنيد، متوجه تهديدي که نيروي دريايي آمريکا با آن مواجه خواهد شد را مشاهده مي‌کنيد. اين موشک يک امتياز غيرمتقارن دارد که آمريکا هنوز سعي مي‌کند از آن سر دربياورد.


موشک ناوشکن Sunburn/موشکي که مي‌تواند آمريکا را در خليج فارس زمين‌گير کند

ايران يکي از پنج کشور جهان است که داراي موشک‌هاي ناوشکن بسيار پيشرفته Sunburn است.

در سال‌هاي دور، برنامه‌ريزان اتحاديه جماهير شوروي سابق تلاش کردند که از مسابقه تسليحاتي برابر با آمريکا دست بکشند. زيرا شوروي نمي‌توانست با نيروي دريايي آمريکا و هزينه‌هاي گزاف اين کشور مقابله کند. در عوض، روس‌ها از رويکرد جايگزيني استفاده کردند. آن‌ها به دنبال ضعف‌هاي خود رفتند و راهي ارزان‌قيمت براي اين کاستي‌ها پيدا کردند. روس‌ها با موشک‌هاي ناوشکن مافوق صوت خود فناوري جديدي را به دنيا عرضه کردند. يکي از آن‌ها "SS-N-22 Sunburn" است که گفته مي‌شود مرگ‌بارترين موشک جهان است.



ايران نيز يکي از کشورهايي است که به تکنولوژي موشک‌هاي sunburn دست پيدا کرده است. برخي از کارشناسان هشدار داده‌اند که بزرگ‌ترين ناوهاي نيروي دريايي آمريکا، از جمله، ناوهاي هواپيمابر اين کشور همگي در تيررس اين موشک هستند.

موشک‌هايsunburn   تاکنون در جنگ مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. اينکه ايران چه تعدادي از اين موشک‌ها را در اختيار دارد مشخص نيست. Sunburn، مي‌توانند 750 پوند کلاهک جنگي با خود حمل کنند. برد آن‌ها حدود 100 مايل است. سرعت مافوق "سان‌برن" و ميزان بار جنگي آن انرژي جنبشي فوق‌العاده قوي به موشک مي‌دهد که آثار تخريبي بسيار بالايي براي کشتي و خدمه آن خواهد داشت. تنها يکي از اين موشک‌ها مي‌تواند يک ناو بزرگ را غرق کند.




فرماندهان نيروي دريايي آمريکا  که در خليج فارس حضور دارند با چالش بزرگي روبرو هستند

خليج فارس، يک درياي بسيار بزرگ با يک مجراي خروجي تنگ است که سواحل شمالي آن داراي زمين‌هاي کوهستاني است که قابليت تاکتيکي بسيار بالايي به نيروي دريايي ايران نسبت به کشتي‌هاي حاضر مي‌دهد. ساحل شمالي خليج فارس با سطح ناهموار خود اجازه پنهان کردن دفاع ساحلي و استفاده از جنگ‌افزارهايي مانند پرتاب‌گرهاي موشکي متحرک مي‌دهد که شناسايي آن‌ها را مشکل‌ساز مي‌کند.


تنگه هرمز

بنا به اين گزارش، نيروي دريايي آمريکا تا به حال با چيزي مانند سان‌برن برخورد نکرده است.

به گزارش پايگاه Businessinsider، هرگونه ادعايي که ايران توانايي بستن تنگه هرمز را نداشته تنها يا يک بلوف است. نه تنها ايران مي‌تواند تنگه هرمز را براي مدتي طولاني ببندد، بلکه مي‌تواند ناوگان پنجم دريايي آمريکا را به طور کامل فلج کند.

پايگاه تحليلي Wariscrime، در گزارشي اذعان مي‌كند كه در صورت تمايل، ايران به راحتي تنگه هرمز را خواهد بست و موشک‌هاي مافوق صوت اين کشور مي‌توانند، ناوهاي غول‌پيکر هواپيمابر آمريکايي را غرق کنند.

سان‌برن را مي‌توان مرگ‌بارترين موشک‌هاي جهان دانست. ارتفاع اين موشک ازسطح دريا 9 فوت بوده و سرعت آن چيزي بيش از 1500 مايل در ساعت است. مي‌تواند به طور نامنظم بالا و پايين برود که به آن اجازه فرار از سامانه‌هاي دفاع موشکي را به راحتي مي‌دهد. اين موشک‌ها خوراک مکان‌هايي مانند خليج فارس هستند که جنگ دريايي در فواصل کوتاه انجام مي‌شود. سان‌برن، تطبيق‌پذير بوده و استفاده از آن ساده است. مي‌‌توان آن را از هرگونه پلت‌فرمي پرتاب کرد. برد آن حدود 100 مايل است.

موشک Sunburn که از ساحل شليک شده مي‌تواند حفره‌اي به بزرگي يک اتاق در يک ثانيه ايجاد کند.





روزنامه USAtoday، نيز در گزارشي اذعان کرده است که موشک‌هاي ناوشکن ايران تهديد بزرگي براي نيروهاي آمريکايي در منطقه به حساب مي‌آيند. موشک‌هاي بالستيک دوربرد ايران مي‌توانند سامانه‌هاي دفاع موشکي آمريکا در خليج فارس را زمين‌گير کنند. قايق‌هاي تهاجم سريع ايران با حمله‌هاي زنبوري جنگ‌افزارهاي پيشرفته خود مي‌توانند ناوهاي آمريکايي را غرق کنند.

"هامر" Hamer، کارشناس امور نظامي خليج فارس در اين زمينه مي‌گويد: موشک‌هاي کروز ايران مي‌توانند به ناوهاي آمريکايي ناوگان پنجم نيروي دريايي ايالات متحده در خليج فارس و منطقه بحرين شليک شوند. ناو و پايگاه‌هاي آمريکايي سامانه‌هاي دفاع موشکي دارند، اما ايران قادر است چند موشک را به طور هم‌زمان به يک هدف شليک کند که در اين صورت کاري از دست اين پدافندها بر نمي‌آيد.

اژدرهاي فوق‌العاده سريع هوت hoot، داراي موشک‌هايي هستند که مي‌توان آن‌ها را از زيردريايي شليک کرد که تا 200 گره دريايي حرکت مي‌کنند. اين جنگ‌افزارها از تمامي اژدرهاي آمريکايي سريع‌تر هستند. به عقيده هامر، در حالي که ناو مي‌تواند از دست اژدرهاي قديمي فرار کند، اما امکان فرار از اژدرهاي راکت‌دار محال است.


وب‌سايت Missilethreat، نيز در گزارشي نيروهاي نظامي ايران را پيشرفته‌ترين نيروها در خاورميانه معرفي کرده است. در گزارشي که پنتاگون سال گذشته به کنگره آمريکا ارائه کرد نشان مي‌دهد در حال افزايش قدرت تخريب موشک‌هاي کوتاه‌برد خود است. بنابراين گزارش، ايران تا سال 2015 به موشک‌هاي بالستيک قاره‌پيما دست پيدا خواهد کرد.

مارک گافني Mark Gaffni در مقاله‌اي در سال 2004 مي‌نويسد، ناوهاي آمريکايي هم‌اکنون در تير‌رس موشک‌هاي سان‌برن هستند که توسط نيروي دريايي ايران در ساحل شمالي خليج فارس مستقر خواهند شد. به گفته اين کارشناس، تمام ناوهاي آمريکايي در معرض خطر و آسيب‌پذير هستند. وي اذعان مي‌کند، زماني که ايران دام خود را در خليج فارس پهن کند، تمام منطقه تبديل به کشتارگاه نيروهاي متخاصم خواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زارع
۱۲:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
درودبرشیردلان ارتشی خلیج فارس همیشه فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
امریکا دشمن اصلی مردم ایران است
Iran (Islamic Republic of)
مریم تنهایی هم
۱۹:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام،ترسی که دشمنان ما،بویژه آمریکا ییها دارن از ایمان مردم ایران هست که مکمل نیروی دفاعی ماست و این کوردلان نمیفهمند،چون خدا بر دلهاشون مهر زده.خدا پشت و پناه مملکت امام زمان باد.
-
صادق
۲۰:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۰۱:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۴
با سلام و درود به روح پر فتوح شهیدان ودرد بر شرف وغیرت غیور مردان کشورمان ایران همچون ذوالفقار حیدری بر سر دشمن فرود می اییم.انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
بعنوان یک ایرانی از اینهمه پشرفت افتخار میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۷:۵۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا قوت انشاالله ادامه دهنده راه شهدا به خوبی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر ابراهیمی
۱۴:۵۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
حالا حرف امام رو دقیقا درک کردم که گفتن .آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و ما امریکا را زیر پا میگزاریم .درود بر شرف و غیرت دلاور مردان ایرانی خدا یار و یاورتان
Iran (Islamic Republic of)
yosef
۰۹:۰۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
تو هر جنگ احتمالی با آمریکا اول باید ناوهای هواپیما برشان را متلاشی کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۰۲:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
زنده باد جوان ایرانی و ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۶:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
خدا قوت دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
ایمان وشهادت طلبی بالا ترین افتحار نیروهای مسلح است که به فرمان فرمانده کل قوا حاضر به جان فشانی هستند
Afghanistan
سید بسم الله جان شهرستانی از افغانستان
۰۸:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
دوست دارم که دولت جمهوری اسلامی ایران یګ کشور ابرقدرت درجهان باشد اطمينان دارم که روزی این جنین خواهد شدوآمریکا(شیطان بزرګ) رازیر پا بګذارد دعا میکنم که خداوندبزرګ(ج)به ایرانیهای عزیز توفیق بدهد وسپاه پاسداران ایران عزیز زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۳:۳۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۲
الهی خیر ببینین
Iran (Islamic Republic of)
عبدالعلي زاده
۲۱:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
با توكل و ولايت مداري همه مشكل ها آسان شود
زنده باد ايران و ايراني
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۰۲:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
فقط ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
خداقوت وخسته نباشید ما می توانیم پس باتمام توان ادامه دهید ،خداوندیارونگهدارتان است
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار
۲۳:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
بقول امام امریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند
United States of America
ایوب
۱۸:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
بنازم ارتش ایران رو که تو جهان حرف اول رو میزنه.سربلند ایران سرفراز ایران قهرمان ایران
Iran (Islamic Republic of)
هدايت
۱۳:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
آفرين بر فكر و شخصيت ايراني
-
Mohamad Tondaki
۱۰:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
به خودم میبالم که یک ایرانی هستم.

با تشکر از تمام کسانی که در شکوه ایران دخیلند.
Iran (Islamic Republic of)
asghar
۲۳:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
زنده باد ايران....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
وطنم ای شکوه پابرجا
در دل التهاب دورانها
کشور روزهای دشوار
زخمی سربلند بحرانها
ایستادی به جنگ رودررو
خنجر از پشت می زند دشمن
گویی از ما و در نهان بر ما
وطنم پشت حیله را بشکن
رگت امروز تشنه عشق است
دل رنجیده خون نمی خواهد
دل تو تا ابد برای تپش
غیرعشق و جنون نمی خواهد
شرم بر من اگر حریم تو
پیش چشمان من شکسته شود
وای بر من اگر ببینم چشم
رو به رویای عشق بسته شود
از تب سرد موجهای خزر
تا خلیجی که فارس بوده و هست
می شود با تو دل به دریا زد
می شود با تو دل به دنیا بست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
فقط همینو میگم زنده باد وطنم ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
کل تجهیزاتشون باید به قهر دریا فرستاده بشه تا دفه دیگه از این غلطا نکنن.........
الله اکبرررررررررررر
من تا دم جون حاظرم به جنگ دشمن برم.....
Iran (Islamic Republic of)
علی غیاثوند
۲۲:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
ایران من همیشه سرافراز باشی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
به امید روزیکه اسرائیل را از روی زمین محوش کنیم دمتون گرم زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
منتظره روزی ام که به قصاص هواپیمایه مسافربری ایران که وینسنس زدش خلیج فارسو از خون آمریکاییا سرخ ببینم....
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۴:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
باسلام
دم سرباز رهبری امیر صیاری گرم.
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
علي حسين
۱۳:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
خداوند نگهدارتمامي دلاورمردان سرزمين اسلامي مان باد وكوربادچشم دشمنان خارجي وداخلي كه توان ديدن پيشرفت ايران را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
amer
۱۱:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
good
-
رضا
۰۹:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
بسیجی خستگی را خسته کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
ايراني هميشه درپناه حق
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۱
به خدااینارو میخونم حال میکنم واحساس غرور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا پشت و پناهتون
Armenia
سرباز
۲۲:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
دمتون گرم خدا پشت و پناهتون
United States of America
رضا
۲۲:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خوب ، خدا را شكر، آمريكا فعلا بچه تر از اينه كه بتونه پاشو بزاره تو كشور عزيزمون،ايران،.
Iran (Islamic Republic of)
عيرضا
۲۱:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
Spain
صادق
۲۱:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ای ول باید گفت ما ایرانی هستیم با دل شیر
Iran (Islamic Republic of)
sarbaz rahbar
۲۱:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
khoda negah dare emam khamenei bashad
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلاموخسته نباشیدبرهمه زحمت کشان ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۰:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
به گفته امام راحل (آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند) ما آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس ، فرانسه و همه جیره خوارانشان را زیر پا می گذاریم به یاری خدا . خدا یارتان باد .
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۲۰:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام بردلیرمردان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
فط می خوام بگم به ایرانی بودنم افتخار می کنم با دیدن این رزمایش ها موفقیت امیز
Iran (Islamic Republic of)
پیرمراد
۱۹:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ما بامشت در دهان امریکا خواهیم کوبید.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم
۱۹:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام
به شما سربازان اسلام و امام زمان (عج) خسته نباشید میگم و آرزو دارم در پناه خدا باشید و از میهن خود دفاع کنید.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ماشاالاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
همشهری حاج حسین خرازی
۱۹:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ای امام(ره)و ای شهدا دعا کنید راهتان را در همه عرصه ها (درست) ادامه دهیم. وطن یعنی چه اباد و چه ویران وطن یعنی همینجا یعنی...ایراااااان ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسکندری
۱۹:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام دستتون درد نکنه واقعا گل کاشتین خدا قوت {مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس }
Iran (Islamic Republic of)
مدملیل
۱۹:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۹:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ایول
ایران یعنی اقتدار
من هم خیلی دوست دارم برم ارتش ولی معدلم کمه
دعا کنید من هم برم ارتش
United States of America
قادر
۱۹:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
بایاری خداوند اسراییل جنایتکار راهم نابود خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۹:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت........عالیه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
افتخار می کنم که ایرانیم
Netherlands
حسین
۱۹:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
انشا الله دلاوران سپاه وارتش موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
دست حق پشت و پناهتون باشه
آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد قیاسی
۱۹:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ماشاءالله لاحول ولا قو ه الابالله
درود بر شما خدا نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
habib
۱۸:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سر افراز باشی وطمنم ایران
Iran (Islamic Republic of)
یونس دهقان
۱۸:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سر بلندی ایران را ما مدیون رهبر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
amirsn82
۱۸:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ایران عزیز : جان خود را در راه خدا و وطن تقدیم اسلام و رهبرم خواهم کرد ضمناً چندین نظر دادم ولی منعکس نشده
Iran (Islamic Republic of)
یونس دهقان
۱۸:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ایران همیشه پیروز است
Germany
سید حسین موسوی
۱۷:۲۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
ما بدون اینها هم میتونیم امریکا رو نابود کتیم یا علی
Iran (Islamic Republic of)
سيد
۱۵:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
نصر من الله و فتح قريب
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۴:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
هنوز اون جمله امام خمینی(ره) تعبیر نشده و ما باید اونو به واقعیت تبدیل کنیم که فرمودند خلیج فارس گورستان ناوهای آمریکائیه
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی ملکوتی
۱۴:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
افرین به رزمندگان اسلام امیدوارم همیشه سرزنده باشند.و بدانند که ما همیشه پشتشان هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۴:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
عالی بود.اگرانهااینقدرجسارت کنند که به ایران عزیزحمله کنند(انهاازنام ایران وحشت دارند) خلیج فارس وتنگه هرمزرابه جهنم امریکاییها وهمه دشمنان وبدخواهان تبدیل میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
شما دل امام زمان را شاد میکنید خدا یار وهمراهتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
به فرمایش حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
علی بیلندی
۱۲:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
اینها که دیدید همش هیچ
هر جوان ایرانی یک بمب هسته ای برای نابودی آمریکا و اسراییل است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
حميدرضا
۱۱:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
حق يارتان الله نگه دارتان باد دلاوران هميشه سربلند
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۱۰:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
دستتان درد نكند عالي بود
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۰:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خداقوت دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۰۹:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
man faghat az in khaenaee k raye manfi dadan b in payamha dar ajabam.
akhe vatan foroshi va khianat ta key??!!!!
-
ali
۰۹:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا را شكر .خدا خافظتان اي دلاور مردان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
اگر از ایران نفت صادر نشود، قطعاً ایران هم اجازه نمي‌دهد از کشورهای دیگر خلیج‌فارس نفت از طریق تنگه هرمز عبور کند
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا کریمی
۰۹:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
که این مردان خروشان میشوندبروی دریای جهان
میزنند موشک به سوی کافران
دست مریزاد ای جوانان ایرن زمین
چون شما کردید دشمن را خمار
هفته وحدت بر تمامی دریا دلان و نیروهای مخلص خدا تبریک
Iran (Islamic Republic of)
سید رحیم
۰۹:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
باعرض سلام وخسته نباشید به فرمانده کل قوا حضرت ایت الله خامنه ای وکلیه فرماندهان ومتخصصان وسربازان باغیرت جمهوری اسلامی ایران زنده وپاینده وباد ایران
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۸:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
احسنت بر شما سربازان امام زمان(عج)، ايراني ها از اول تاريخ هميشه در دنيا استثناء بودند و هميشه حرفي براي گفتن در تمام زمينه ها داشتند. به ايراني بودنم افتخار مي كنم. لطف الهي هميشه شامل حال ايراني ها بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا را شکر دیگر آمریکا و انگلیس و گردن کلفت تر از آنها قادر نیستند با ایران اسلامی مقابل نمایند و زور بگویند جنگ نرم یادمون نره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
دستتان درد نکند
-
محمدصادق
۰۸:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
مرحبا برشما ،

به ایرانی بودنمان افتخار میکنیم .

خدا قوت
-
اکبر قلی زاده
۰۸:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
در ضمن خدا نیز باماست واسلام همیشه پیروز است
-
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خداوند نگهدارتان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
فان حزب الله هم الغالبون
دستتان درد نكنه
مرحبا
مرحبا
مرحبا
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
آرامش چيز خوبيه من آرامش دارم آمريكا هيچ ... نميتواند كند
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۲:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
امام خمینی (قدس سره) فرموده بودند:امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
استکبار بداند که ما تا آخر در راه امام و شهدا هستیم. خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
رهسپاریم باولایت تا شهادت
مافرزندان عاشوراهستیم وبادشمنان اسلام مردانه میجنگیم.لبیک یاخامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۰۰:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام
شهادت ارزو و افتخار ماست .
دست خدا ویاری امام عصر عجل الله تعالی فرجه همراهتون
Iran (Islamic Republic of)
mekael
۰۰:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت دریادلان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حاجی نقی
۲۲:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
توان ما به میزان امکاناتمان نیست،توان ما به میزان اتصال به خداست. شهید عبدالله میثمی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
ما افتخار می کنم به چنین ارتشی


دمشون گـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
دمت گرم به ایرانی بودنم افتخار میکنم و
افتخار میکنم که برادر زاده شهید نادری هستم
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۲۱:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
سربلند و سرافراز باشی ای ایران
Iran (Islamic Republic of)
کلاس سوم تجربی
۲۰:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مابچه های مدرسه ی حاج کرامت الله صالحی شهرستان سپیدان به توان رزمی می بالیم.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
ما شاء الله به اقتدار نیروهای جان بر کف ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس .
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۰:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
خدا را شکر هر چقدر نیرومندتر باشیم دشمن کمتری خود نمایی خواهد کرد.
۱۲
آخرین اخبار