نمایش "سه دهه هنر نوگراي ايران" در جشنواره تجسمی فجر

مستند "سه دهه هنر نوگراي ايران" به کارگردانی "اميرحسين بهبهاني" در بخش فیلم پنجمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نمايش "سه دهه هنر نوگراي ايران" مدیر رسانه پروژه "سه دهه هنر نوگراي ايران" تدوين دو بخش از اين مجموعه كه به آثار و فعاليت‌هاي "صادق تبريزي" و "پرويز تناولي" دو هنرمند تأثيرگذار "مكتب سقاخانه" مي‌پردازد به پايان رسيده و مرحله‌ي صداگذاري و انتخاب موسيقي را پشت سر می‌گذارند.  
بنابراین گزارش، پرويز تناولي و صادق تبريزي به عنوان دو چهره‌ي مهم "مكتب سقاخانه"، تا به امروز تأثير خود را بر هنر ايران به جا گذاشته‌اند. هنرمندان مكتب سقاخانه با روي آوردن به نمادهاي فرهنگ عامه و تلفيق آن با زبان هنر مدرن راه تازه‌اي در هنر نوگراي ايران آغاز كردند كه امروزه بعد از حدود نيم‌قرن همچنان تأثير خود را در جامعه‌ي هنري ايران به جا گذاشته و در دوره‌ي متأخر برخي ويژگي‌هاي بنيادين اين نحله‌ي هنري  در آثار هنر جديد ايران بازتوليد شده است.  
تولید اين پروژه كه با همفكري و همكاري "اميرحسين بهبهاني" و "سيامك دل‌زنده" از بهار سال 1391 آغاز شد و در چندين قسمت تحولات هنري ايران در طول سه دهه از 1327 تا 1357 روایت کرده و به بررسي و تحليل هنر نوگراي ايران می‌پردازد.  
گروه سازنده مجموعه یاد شده عبارتند از: اميرحسين بهبهاني: كارگردان، سيامك دل‌زنده: پژوهشگر و مشاور كارگردان، محمد مجلل و مصطفي معمار و رضا مقدس: تصويربرداران، سينا گذشته: دستيار كارگردان، عطاءالله مقدسي: مديرتوليد، تدوین: شیث مشکات و اميرحسين بهبهاني، عکاس: امیررضا نسیمی و با تهيه‌كنندگي مشترك اميرحسين بهبهاني و پيمان جعفري./ص
برچسب ها: نمایش ، جشنواره ، تجسمی ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار