درماتیت آتوپیک چیست؟

درماتیت آتوپیک یک بیماری پیچیده پوستی است که حدود دو درصد مردم جامعه را درگیر می کند.

 دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: درماتیت آتوپیک یکی از بیماری های پیچیده است که بشریت با آن مواجه است.
 
وی تصریح کرد:  این بیماری به طور  معمول در  افرادی مشاهده می شود که  سابقه خانوادگی یک بیماری التهابی و آلرژیک نظیر بیماری آسم ، تب و یا اگزما وجود داشته باشد.

 دکتر انتظاری بیان کرد:  این بیماری التهابی مزمن و تکرار شونده است و به طور معمول با خارش های بسیار شدید همراه است.

 این متخصص متذکر شد:  حدود دو درصد مردم جامعه مراجعه می کنند و علی رغم مطالعات انجام شده هنوز مکانیسم دقیق ناشناخته است ولی به نظر می رسد یک بیماری چند عاملی با زمینه ژنتیکی باشد که عوامل روحی و روانی می تواند علایم آن را تشدید کند.
 
دکتر انتظاری خاطر نشان کرد: در سنین مختلف با علایم مختلفی این بیماری همراه است اما خشکی پوست بارزترین علامت این بیماری بوده و به طور اکید توصیه می شود این افراد از مصرف صابون خودداری کنند و طبق نظر پزشک از شوینده های غیر صابونی استفاده کنند.

وی به افراد مبتلا به این بیماری توصیه کرد: بهترین پوشش برای بیماران لباسهای تهیه شده از نخ خاص است و از  پوشیدن لباسهای پشمی ،‌ نایلونی و یا سایر موارد خودداری  شود./ح

برچسب ها: درماتیت ، آتوپیک ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار