مشهد/

صرفه‌جویی،بهره‌وری ساختار مصرف بهینه است

رئیس کمیسون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: صرفه‌جویی،بهره‌وری ساختارها و بهینه‌سازی مصرف از اهداف اجرا کردن هدفمندی یارانه‌ها بود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمیدرضا فولادگربا اعلام این مطلب افزود : در برنامه 5 ساله پنجم مکلف شده‌ایم ظرفیت تولید افزایش یابد و از منابع تجدیدپذیر استفاده شود که این امر جز از راه سرمایه گذاری غیردولتی امکان‌پذیر نیست..

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 مجلس شورای اسلامی افزود: درحال حاضر بدهی دولت به پیمانکاران و بخش خصوصی معضلی بر سر راه توسعه ضنعت برق کشور شده است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید زیرا اگر به این موضوع توجه نشود سرمایه‌گذار اقدام به تعدیل نیرو و کاهش سرمایه خود می‌کند و بحران‌هایی را در کشور بوجود می‌آورد .

وی یادآور شد موضوع دیگری که مطرح می‌شود اینکه دولت می‌خواهد درآمد از افزایش حامل‌های انرژی در مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها کسب کند که این به میزان بازتوزیع بستگی مستقیم دارد.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 مجلس گفت: صرفه‌جویی،بهره‌وری ساختارها ، بهینه‌سازی مصرف و گسترش عدالت از اهداف اجرا کردن هدفمندی یارانه‌ها بود اما اگر تنها بازپرداخت نقدی به مردم و بدهی به پیمانکاران از قانون هدفمندی حاصل شود نمی‌توان عدالت را در جامعه اجرا و به اهداف دست یافت.

فولادگر افزود: در قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش برق تکلیف شده بود تا متوسط درآمد از 37 درصد به 45 درصد برسد تا افزایش بهره‌وری و کاهش تلفات را داشت اما آیا در این مدت این امر محقق شده است.

وی تأکید کرد: با این شیوه اجرا، تورم در جامعه حاصل شد و اهداف هدفمندی تحقق پیدا نکرد البته شدت گرفتن تحریم‌ها و نوسانات ارز نیز تأثیر گزار بود .

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 مجلس خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده برق و آب مانند چک سفید امضاء در دست دستگاه دولتی است که اگر راندمان از 37 درصد به 45 درصد محقق می‌شد تفاوت در قیمت تمام شده بسیار زیاد بود.

فولادگر یادآور شد: تکالیف برنامه پنجم، توسعه تولید و افزایش تولید برق و انرژی‌های نو است که نیازمند سرمایه‌گذاری است/س 

برچسب ها: مصرف ، بهینه ، ساختار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.