جهت بهره برداری از پتانسیل های زیستی در خلیج فارس و دریای عمان؛

سه رشته جدید در مقطع دکتري راه اندازی می شود

رییس دانشکده ی علوم دریایی و اقیانوسی خرمشهر از راه اندازی رشته های دکتری زیست فناوری دریایی، بافت شناسی آبزیان و شیمی دریا برای اولین بار در کشور خبر داد.

دکتر حسین ذوالقرنین رییس دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران افزود:جهت ایجاد سه رشته برنامه ای را ارایه و تدوین کردیم، این رشته ها شامل رشته های دکتري زیست فناوری دریایی،بافت شناسی آبزیان و شیمی دریا است ،دکترای هیچ یک از این رشته ها در کشورمان وجود ندارد که برای اولین بار توسط دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی خرمشهر راه اندازی می شود.

وي گفت: هم اکنون در مرحله ایجاد و تصویب این رشته ها مستقیم، بعد از تصویب آن این رشته ها راه اندازی خواهند شد.


رییس دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی خرمشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه پتانسیل های زیادی در زمینه زیستی خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد و بیشتر سواحل خلیج فارس را دارا هستیم ضرورت استفاده از این منابع عظیم زیستی که با توسعه رشته های تخصصی در زمینه علوم مرتبط مهیا می شود، ضروری است که ما نیز در این جهت به منظور بهره برداری بهینه و استفاده از منابع دریایی قدم برداریم.


ذوالقرنین افزود: کشورهای دیگر در حوزه خلیج فارس درحال استفاده و بهره برداری از منابع زیستی و غیر زیستی هستند، به طوری که برخی از کشورها از فرآورده ها و منابع زیستی و غیر زیستی دریایی درآمدهای کلانی را نصیب کشورشان می کنند./ع2

برچسب ها: دکتری ، پتانسیل ، زیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار