30 تا 40 درصد ناباروری در مردان قابل درمان است

30متخصص بیماری‌های کلیه گفت: تا 40 درصد ناباروری در مردان قابل درمان است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمدرضا نوروزی جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری با بیان این مطلب گفت: ناباروري در مردان به آن دسته از عوامل و مشكلاتي كه در ناباروري به مردان مرتبط است اطلاق مي‌شود و مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد در اكثر موارد، مرد نابارور به مردي گفته مي‌شود كه اختلال اسپرم داشته باشد و در آزمايش‌هاي اسپرم كه سه آزمايش در فواصل مختلف است، اين اختلال ثابت شود.
 
وی افزود: اگر مردي دچار ناباروري است بايد ابتدا علت آن تشخیص داده شود، چرا كه در درمان ناباروري نكته مهم علت اين بيماري است و چنانچه نياز به دارو باشد، دارو تجويز مي‌شود يا اين كه اگر نياز به جراحي باشد بايد از روش‌هاي جديد و پيشرفته استفاده كرد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: براي ناباروري جاي نگراني نيست چرا كه راه‌هاي درماني بسياري براي زوج‌هاي نابارور وجود دارد يكي از روش‌هاي جديد اين است كه نطفه در بيرون از بدن زن و مرد آماده مي‌شود و داخل بدن گذاشته مي‌شود كه به IVF مشهور است.
 
دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: استفاده از اين روش 30 تا 40 درصد باعث باروري شده است. اهداي اسپرم و تخمك و رحم جايگزين نيز از راه‌هايي است كه به زوج‌هاي نابارور براي بچه‌دار‌شدن كمك مي‌كند.
برچسب ها: ناباروری ، مردان ، کلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار