آواره شدن هزاران نفر در مالي بدنبال تجاوز نظامي نيروهاي خارجي

هزاران تن از مردم مالي در اثر تجاوز نيروهاي نظامي فرانسه به غرب آفريقا مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، كميسيونر عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشته كه بيش از 5000 نفر از شهروندان كشور مالي بدليل تجاوز نيروهاي نظامي غربي مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند و از 11 ژانويه تاكنون مجبور به فرار به خاك كشور موريتاني شده اند.

همچنين كشورهاي نيجر و بوركينافاسو نيز به پناهگاه آورگان كشور مالي تبديل شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام كرده كه براي جلوگيري از وخيم تر شدن اوضاع در مالي و "بحران انساني" در آن كشور نيازمند كمك است. بيش از 380 هزار نفر از ساكنين مالي مجبور به ترك خانه هاي خود و فرار به خارج از آن كشور شده اند.

"مليسا فلمينگ" سخنگوي امور پناهندگان سازمان ملل متحد در تاريخ 18 ژانويه در مورد بحران مالي هشدار داد و گفت "در آينده نزديك در حدود 300 هزار نفر ديگر در مالي آواره خواهند شد و بيش از 400 هزار نفر ديگر نيز به كشورهاي همسايه مالي خواهند رفت." 

آمريكا، كانادا، انگليس، بلژيك، آلمان و دانمارك از جمله كشورهاي غربي بوده اند كه تجاوز فرانسه عليه مالي حمايت كرده اند. دولت فرانسه نيز محدوديت هاي رسانه اي بسياري را در مورد انعكاس اخبار موجود در مورد "نقض جدي حقوق بشر" از سوي ارتش مالي اعمال كرده است.

بسياري از تحليلگران سياسي بر اين باورند كه كشورهاي غربي براي چپاول منابع زير زميني عظيم مالي به آن كشور لشكركشي كرده اند. 


برچسب ها: مالی ، آواره ، تجاوز ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار