خودروی هیبرید پژو، رقیب جدی تویوتا به بازار می آید + فیلم

به منظور کاهش آلودگي هوا و آلودگي صوتي، خودرو با نيروي محرکه ترکيبي بنزين و هواي فشرده سه سال ديگر به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه يورو نيوز سازندگان خودرو از سالها پيش براي کاهش آلودگي هوا و آلودگي صوتي ناشي از  ترددخودروها کار ساخت خودروهاي با نيروي محرکه ترکيبي را در پيش گرفته اند. اين خودروها باموتور بنزيني و موتور برقي کار مي کنند و در اين زمينه شرکت ژاپني تويوتا پيشگام بوده است. يکي از خودروهاي تويوتا که با بنزين و برق کار مي کند از پانزده سال پيش روانه بازار شده است.
اين خودرو توانست در اروپا ،آمريکاي شمالي و ژاپن بازار خوبي به دست آورد.
اما اکنون نسل ديگري از خودروهاي با نيروي محرکه ترکيبي در حال ظهور است که با بنزين و هواي فشرده کار مي کند.
شرکت فرانسوي پژو سيتروئن پيش نمونه اين خورو جديد را رونمايي کرده است.
شرکت فرانسوي در اين خودرو جديد هواي فشرده را جايگزين باتري کرده است. اين سامانه جديد محرکه،  بسيار کم صدا و به ويژه در شهر ها بسيار کارآمد است.
گيوم فوري مدير بخش پژوهش و توسعه پژو سيتروئن مي گويد: در اين خودرو از مدت 60 دقيقه حرکت پنجاه دقيقه موتور بنزيني از کار مي افتد و نيروي محرکه با هواي فشرده تامين مي شود و خودرو را حرکت مي دهد. به اين ترتيب در مصرف سوخت بسيار صرفه جويي مي شود.
در حالي که ميانگين مصرف بنزين خودرو هاي معمولي در حال حاضر در هر صد کيلومتر شش ليتر است اين خودرو جديددر هر صد کيلومتر فقط دو و نه دهم ليتر بنزين مصرف خواهد کرد.
انتظار مي رود اين خودرو در سال 2016 روانه بازار شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار