با دوربین عکاسی خود تماس بگیرید!

این روزها در بازار موبایل دوربین عکاسی و فیلمبرداری وجود دارد که در واقع تلفن همراه شماست.

به گزارش خبرنگار اورژانسIT باشگاه خبرنگاران این روزها NOKIA808 و فناوری انحصاریش یعنی Pureview توانست بازار تلفن همراه این برند را در دنیا تکان دهد. اکنون نگاهی می اندازیم به تاریخچه گوشی‌های دوربین دار این شرکت.

 
 
*نخستین گوشی تلفن همراه دوربین دار این برند در 2002
این شرکت نخستین تلفن همراه دوربین دار را در سال 2002 میلادی روانه بازار کرد که کیفیت آن گوشی در فیلم و عکاسیVGA و معادل با 3/00مگاپیکسل بود.  
 
*در سال 2006 دوربین های تلفن همراه خود را به خوبی ارتقا داد  
این برند معروف در 2006 میلادی دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری را با حسگر 3مگاپیکسل را به بازار عرضه کرد و در سال 2007 توانست گوشی‌هایی با حسگر 5مگاپیکسل را که تنها گوشی 5مگاپیکسل مجهز به GPS بود را به صحنه رقابت آورد. نوکیا از 2002 تا 2007 در بازار گوشی‌های همراه نبض رقابت را با شیب صعودی نسبتا خوبی در ارتقا کیفیت دوربین در دست داشت.  
 
این شیب صعودی در ارتقا کیفیت دوربین، برگرفته شده از لنزهای کارل زایس هم بود. دو سال بعد یعنی در 2009، این شرکت توان تصویربرداری را به روز رسانی کرد و توانست وضوح و کیفیت تصویر را به 8مگاپیکسل ارتقا دهد. 


 
*در سال 2010توان تصویر حدود 2 برابر سال 2007 ارتقا یافت  
این عمل پایان کار نبوده و یک سال بعد، این برند از تلفن به اصطلاح همراه جدید پرده برداشت که تقریبا وضوح تصویر را به 2 برابر سال 2007 ارتقا داد. این بار توان دوربین و لنز کارل زایس با وضوح 12مگاپیکسل!
 
*در سال 2012 حسگر تصویربرداری حدود 3برابر رشد کرد  
و سرانجام این شرکت به فناوری سال 2010 بسنده نکرد و در 2012 از NOKIA808 پرده برداشت. این مدل از گوشی‌های این برند که نوعی دوربین عکاسی و فیلم برداری به حساب می آید، نه تلفن همراه، حسگری را به روز رسانی کرد که توانش به 41مگاپیکسل رسید. این یعنی حدود سه برابر گوشی همراه عرضه شده در سال 2010
 
فناوری انحصاری Pareview نه تنها دوربین تلفن همراه 808 را دگرگون کرد، بلکه با این فناوری در ضبط و پخش صدا پدیده‌ای نو به وجود آورد تا پا به عرصه دوربین‌های دیجیتال بگذارد و بعید نیست که با در پیش گرفتن این روند، این برند معروف دیگر گوشی تلفن همراه تولید نکند!



گزارش: پوریا سلیمان زاده
برچسب ها: دوربین ، موبایل ، عکاسی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.