پانتا از تداوم حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا خبر داد

لئون پانتا وزير دفاع آمريکا روز جمعه گفت آمريکا بايد حملات نامحدود هواپيماهاي بدون سرنشين خود را عليه شورشيان القاعده در پاکستان و ديگر نقاط جهان ادامه دهد تا بتواند از حملات تروريستي ديگر عليه آمريکا جلوگيري کند .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ترور مقامات القاعده در پاکستان ، يمن و سومالي با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين با انتقاد گسترده گروه هاي مدافع حقوق بشر و برخي متحدان آمريکا روبرو شده است اما پانتا افزود اين حملات آمريکا موثر بوده است . 
پانتا در مصاحبه با فرانس پرس در پاسخ به اين پرسش که آيا کشتار هدفمند  سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) طي چند سال آينده کاهش خواهد يافت تصريح کرد ضروري است که حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا با گذشت بيش از يک دهه از حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 تاکنون ، همچنان ادامه يابد .
وي گفت :  من فکر مي کنم اين مسئله به ماهيت تهديدي وجود دارد که ما با آن روبرو هستيم . ما درحال جنگ هستيم . ما درحال جنگ عليه تروريسم هستيم و اين جنگ از يازدهم سپتامبر سال 2001 تاکنون ادامه داشته است . 
پانتا افزود :  هدف ما از اين عمليات آنهايي هستند که به اين کشور حمله کردند و سه هزار نفر از مردم بيگناه را در نيويورک و دويست نفر را نيز در مقر وزارت دفاع آمريکا ( پنتاگون ) کشتند . 
پانتا پيش از آنکه سمت وزارت دفاع آمريکا را به عهده بگيرد ، به عنوان رئيس سيا بين سال هاي 2009 تا 2011 ، حملات آمريکا با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين را افزايش داد . 
وي تاکيد کرد :  من فکر مي کنم ما وظيفه داريم از هرگونه فناوري ممکن براي حمله به آنهايي استفاده کنيم که آن حملات را انجام دادند و همچنان در تلاش براي حمله به امريکا هستند. اين بخشي مهم از عمليات ما عليه القاعده نه تنها در پاکستان بلکه در يمن و سومالي است و من فکر مي کنم اين عمليات بايد تا جايي که ضروري باشد ادامه يابد .
استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا عليه شورشيان پس از حملات يازدهم سپتامبر سال 2001 آغاز شد ، در آخرين سال رياست جمهوري جرج دبليو بوش رئيس جمهور سابق آمريکا افزايش يافت و در دوره رياست جمهوري باراک اوباما نيز به شدت تقويت شد .
حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا کشته شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان را درپي داشته و اين مسئله خشم مردم را در کشورهايي که اين حملات در آنجا انجام مي شود به ويژه پاکستان درپي داشته است . 
حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به مناطق قبايلي پاکستان طي چند سال اخير کشته شدن برخي رهبران ارشد شبکه القاعده و گروه طالبان را درپي داشته است اما ماهيت مخفي اين حملات و کشته شدن غيرنظاميان در اين حملات باعث شده است تا با مخالفت هاي مردمي و مقامات دولتي در پاکستان روبرو شود . 
مقامات پاکستان اغلب حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا را نقض حق حاکميت اين کشور توصيف کرده اند . 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار