هاشمي رفسنجاني:

مردم ما با درك بالاي سياسي حضور گويايي در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داشت

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم ما با درك بالاي سياسي كشور و شناخت شرايط روز و اوج دشمني‌ها و تحريم‌ها، بار ديگر هوشمندانه در راهپيمايي 22 بهمن حضور گويايي خواهند داشت و چشم طمع دشمنان انقلاب را كور و در دل آنها رعب ايجاد خواهند كرد.

به گزارش گروه احزاب باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم دكتر حسن حبيبي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و درخواست از اعضا براي قرائت فاتحه گفت: دكتر حبيبي يكي از ياران مبارزان قبل از انقلاب و همكاران صديق بعد از انقلاب اسلامي و انساني از تراز خوبان بود.

وي افزود: مرحوم حبيبي 12 بهمن ماه سال 1357 با امام امت وارد ايران شد و همزمان با همان ايام با سپري كردن دوراني پررنج و كسالت جسمي كه حاكي از صبر بزرگ ايشان بود، از ميان ما رفت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با تبريك ايام خجسته و مبارك دهه فجر انقلاب اسلامي و ايام ورود حضرت امام(ره) به ميهن اظهار داشت: اين ايام در تاريخ ايران داراي برجستگي‌هاي بارز و بي‌سابقه‌اي در انقلاب‌هاي دنياست كه يكي از مهمترين برجستگي‌هاي آن، محوريت حضرت امام(ره) در ايجاد ايمان و اعتماد بين آحاد مردم و مبارزين بود كه علائم اين ايمان و اعتماد، در راهپيمايي‌هاي ميليوني مردم عليه رژيم طاغوت تجلي مي‌يافت.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: ايمان امام (ره) در مبارزه عليه رژيم پهلوي به مردم، شجاعت و توكل مي‌داد و راه روشن و بدون انحراف مبارزه را براي آحاد مردم روشن و ترسيم مي‌كرد.

وي افزود: رفتار و منش امام در مبارزه به‌ ويژه تصميم تاريخي ايشان براي ورود به كشور در حالي كه رژيم طاغوت هنوز همه اهرم‌هاي قدرت را در دست داشت و از اقدامات امام و پيشتازان انقلاب و مردم نيز عصباني بود، درسي ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي است، زيرا مسير هوايي پاريس تا تهران مي‌توانست پرخطر باشد و حتي مسير فرودگاه تا بهشت زهرا و سپس استقرار امام در مدارس علوي و رفاه كه اماكني بي دفاع بود همه از مخاطرات بزرگي بودند كه ياران امام را نگران مي‌ساخت، ولي امام با صلابت مثال‌زدني وارد كشور شدند و در طول ده روز دهه فجر، دولت تشكيل دادند، حكومت نظامي را نقض كردند و با حضور ميليوني مردم در خيابان‌ها، انقلاب اسلامي را به پيروزي نهايي رساندند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: بيعت افسران نيروي هوايي، تزلزل در پادگان‌ها و نقض حكومت نظامي و حضور بي‌پايان مردم در خيابان‌ها كه همه با هدايت‌ها و فرمان امام راحل شكل گرفت تير خلاص را به رژيم پهلوي وارد كرد كه همه اين وقايع نشان از واقعيت مهم اعتماد متقابل مردم به رهبري و رهبري به مردم است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فراز و نشيب‌هاي بسيار انقلاب اسلامي تاكنون، از قبيل عبور از بحران‌هاي متعدد ضدانقلاب، كودتا، جنگ تحميلي، تحريم‌ها و تهديدها، اظهار داشت: در آستانه يوم‌الله 22 بهمن، اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، امسال نيز همراه و همگام با تمام مردم ايران در راهپيمايي حماسي اين روز شركت خواهند كرد.

وي افزود: مردم ما با درك بالاي سياسي كشور و شناخت شرايط روز و اوج دشمني‌ها و تحريم‌ها، بار ديگر هوشمندانه در راهپيمايي 22 بهمن حضور گويايي خواهند داشت و چشم طمع دشمنان انقلاب را كور و در دل آنها رعب ايجاد خواهند كرد.

در ادامه اين جلسه، پس از بحث و بررسي مبسوط اعضا در خصوص بازنگري و اصلاح آيين‌نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت نظام موارد ذيل به تصويب رسيد:

 در ماده (20) عبارت « از اعضاي حقيقي به اضافه رديف (الف) و (ج) بند يك، حكم بيست و هفتم اسفند ماه » به عبارت « همه اعضاي مجمع به استثناي فقهاي شوراي نگهبان، مگر فقهايي كه عضو حقيقي نيز هستند » تغيير مي‌يابد.

 در ماده (25) بعد از عبارت « از طرف مجلس شوراي اسلامي » عبارت « به  همراه گزارشي جامع و مكتوب نظر شوراي نگهبان و دلايل اصرار مجلس شوراي اسلامي به نظر مصلحتي خود (ارسال صورت مذاكرات) » اضافه شود.

 دو تبصره به شرح ذيل به ماده (25) اضافه مي‌شود:

در صورتي كه ابهام شوراي نگهبان نسبت به هر يك از مواد مصوبه مجلس برطرف نشده باشد، مصوبه مذكور قابل طرح و رسيدگي در مجمع نيست.

مصلحت مورد نظر مجمع، حسب مورد داراي زمان معين خواهد بود.

در بند الف ماده (27) بعد از عبارت « طرح و توضيح مسئله » عبارت « توسط كميسيون ذيربط مجمع » اضافه مي‌شود.

ادامه موارد اصلاح و بازنگري در آيين‌نامه داخلي مجمع در جلسات آينده پيگيري خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هاشمی ، انتخابات ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار