خوزستان/هواشناسي خوزستان پيش‌بيني كرد:

بارش پراكنده و وزش باد در سراسر استان

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان از حاكم شدن جو كاملا پايدار از روز دوشنبه (16 بهمن‌ماه) بر استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ علي‌رضا غلام‌پور اظهاركرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی نقشه‌هاي هواشناسي، به تدريج استقرار زبانه‌های سیستم پرفشار را نشان مي‌دهد. در حال حاضر استان خوزستان در دامنه امواج ناپایدار قرار دارد، بنابراين ابرناکی و رگبارهای پراکنده و خفیف در استان پيش‌بيني مي‌شود.

وي ادامه ‌داد: انتظار می‌رود با عبور اين امواج از روز دوشنبه جوي کاملا پایدار در استان حاکم شود. همچنين از اواخر وقت امروز به دلیل گرادیان فشار، وزش باد قابل‌ملاحظه و مواج بودن خلیج فارس مورد انتظار است.

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان  گفت: بر این اساس در 24 ساعته آينده، آسمان مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با رگبار پراکنده و گاه توام با وزش باد و
در مناطق مرکزی و غربی نيز آسمان قسمتی تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و خفیف و در بعضی ساعات با وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.

غلام‌پور افزود: همچنين آسمان در مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب‌شرقی کمی تا قسمتی ابری گاه با افزایش ابر و همراه با رگبار پراکنده و در بعضی ساعات با وزش باد و در مناطق ساحلی و جنوبی نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده و از اواخر وقت همراه با وزش باد قابل‌ملاحظه و مواج بودن خلیج فارس پيش‌بيني مي‌شود.

وي عنوان كرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه و هندیجان با 21 و دهدز با 1 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. امروز نيز انتظار مي‌رود دمای اهواز حداكثر به 18 و حداقل به 8 درجه سانتی‌گراد برسد.

معاون اداره‌كل هواشناسي خوزستان  گفت: در 24 ساعته گذشته ميزان بارندگي در لالي 3.4 ميلي‌متر، شوشتر 2.1 ميلي‌متر، ايذه 1.7 ميلي‌متر ايذه و بهبهان 1.2 ميلي‌متر گزارش شد./س


برچسب ها: بارش ، پراکنده ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.