عباسپور:

استيضاح شيخ‌الاسلام راي نمي‌آورد/ استيضاح وزير در شرايط فعلي چاره‌ساز نيست

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون صنايع و معادن گفت: آيا در شرايط فعلي که معيشت مردم بايد در راس قرار بگيرد استيضاح وزير کار چاره ساز خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران روح الله عباسپور نماينده بويين زهرا در مجلس كه در جلسه علني امروز(يكشنبه) در مخالفت با استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي سخن مي‌گفت به اين موضوع اشاره کرد که طبق اصل 89 قانون اساسي و ماده 233 آيين‌نامه داخلي مجلس استيضاح حق قانوني نمايندگان مجلس است.

وي افزود: طبق اصل 67 قانون اساسي نمايندگان سوگند ياد کردند که اعمال و فعل و انفعالاتشان در جهت تامين منافع ملي جامعه باشد که اولويت‌هاي جامعه مد نظر آن‌ها قرار گيرد.

عباسپور در ادامه به اعمال تحريم‌هاي يک جانبه غرب به کشورمان اشاره کرد و گفت: در شرايط فعلي ما در يک جنگ اقتصادي به سرکردگي آمريکا و اسرائيل و دولت‌هاي غربي هستيم و بايد از تمام ظرفيت‌ها براي مقابله با اين تهديدات استفاده کنيم.

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: بنابراين بايد ديد که آيا در شرايط فعلي استيضاح به نفع است که اين بحث‌ را مطرح کنيم و باعث چالش بين دولت و مجلس شويم؟

وي افزود: اگر نمايندگان از موکلين خود که همان مردم هستند بپرسند که اولويت اصلي کشور چه بايد باشد قطعا به مسئله وحدت اشاره خواهند کرد و مردم معتقدند تحريم‌ها و عوارض آن را تحمل مي‌کنيم اما انشقاق بين قوا را تحمل نمي‌کنيم.

وي تصريح کرد: آيا استيضاح در شرايط فعلي باعث وحدت و همگرايي بيشتر مي‌شود يا شکاف بين مسئولان را بيشتر مي‌کند؟ بنابراين استيضاح هيچ دستاوردي براي ملت نداشته و مشکلات را بيشتر خواهد کرد.

نماينده بويين زهرا در ادامه تصريح کرد: چندي پيش در جلسه‌اي که خدمت مقام معظم رهبري بوديم ايشان همه مسئولان را به حفظ وحدت دعوت کردند. آقاي توکلي و مصباحي مقدم! از شما مي‌پرسم اولويتي که مقام معظم رهبري مطرح کردند چه بود؟ آيا اولويت استيضاح بود يا توجه به معيشت مردم و اقتصاد مقاومتي؟

وي در ادامه اظهار داشت: در سال 83 در حالي که مجلس هفتم وزير آموزش و پرورش وقت را استيضاح کردند مقام معظم رهبري نامه‌اي نوشته و گفتند استيضاح سودي براي جامعه ندارد.

عباسپور تاکيد کرد: با شرايط فعلي مجلس شرايط استيضاح وزير کار فراهم نبوده و راي نخواهد آورد.

وي در ادامه تصريح کرد: وزارت کار 14 سازمان را تحت پوشش قرار داده است و تنها سازمان بهزيستي 40 هزار نيرو دارد.

وي گفت: اگر وزير استيضاح شود تا 15 ارديبهشت ماه سال آينده دولت مي‌تواند اين وزارتخانه را به صورت سرپرست اداره کند بنابراين کدام وزير عاقلي در 30 روز باقي‌مانده در دولت دهم چنين مسئوليتي را خواهد پذيرفت.

عباسپور افزود: برخي دوستان به مسئله کهريزک اشاره کردند بايد گفت کهريزک زاييده فتنه است آيا ما بايد فتنه را فراموش کرده و کهريزک را بزرگ کنيم مسئله کهريزک ناچيز بوده ولي آن را محکوم مي‌کنيم.

وي هم چنين در خصوص جابه جايي پرونده توسط مرتضوي در زمان دادستاني وي گفت: وقتي پرونده به يک بازپرس تحويل داده شود هيچ گونه جابه جايي نمي توان در آن صورت داد.

لازم به ذکر است؛ جلسه استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از صبح امروز يکشنبه 15 بهمن ماه شروع شده و ادامه اين جلسه به بعدازظهر موکول شد.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: عباسپور ، استیضاح ، کهریزک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار