فجر سی و یکم در آینه سیمرغ بلورین؛

آمدن "عقاب صحرا" به کاخ جشنواره 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه برد

2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه برای رسیدن "عقاب صحرا" به کاخ جشنواره صرف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، در قسمت چهارم از سری برنامه های هفت ویژه جشنواره فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد عباس اکبری تهیه و نویسنده فیلم سینمایی "عقاب صحرا" گفت: با توجه به اکران این فیلم در ساعت 10 صلح استقبال دوستان رسانه ای قابل توجه خوب بود.
وی در مورد ایده این فیلم عنوان کرد: ایده اصلی این فیلم در سال 75 و در کارگاه فیلم نامه نویسی حوزه هنری شکل گرفت و به همت بنیاد سینمایی فارابی در سال 89 ساخت این پروژه شروع شد.
این تهیه کننده افزود: به تصوبر کشیدن یک قصه تاریخی در صورت نداشتن حرف و پیامی برای امروز کاری عبث و بیهوده است و در این اثر سعی شده با پرداخت به موضوع صلح حدیبیه به یکی از موارد مهم  امروز انرژی هسته ای و حق استفاده از آن اشاره شود.
اکبری اظهار داشت: اکنون در مورد استفاده مسالمت آميز از انرژی هسته ای اتفاقاتی همانند صلح حدیبیه رخ داده است و این فیلم در شرایط فعلی یک برد جهانی دارد.
وی در مورد هزینه بر بودن این فیلم عنوان کرد: هزینه یک فیلم فاخر صرف پروژه "عقاب صحرا" نشد اما این فیلم به دلیل خوب بودن یک اثر فاخر محسوب می شود و هزینه کل این پروژه بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.
مهرداد خوشبخت کارگردان این اثر ضمن ابراز خوشحالی از ساخت "عقاب صحرا" در این نشست بیان کرد: فیلم تاریخی مدرن قبل از حرف خوب زدن باید خوب، حرف بزند ما به اين نتيجه رسيديم که عوامل پشت صحنه باید حرفه ای بوده و نیاز به استفاده از سوپراستاری خاصی نیست تصمیم بر استفاده از بازیگران توانمند عوامل هزینه ای پشت صحنه گرفتیم.
روناک یونسی یکی از بازیگران این فیلم در این برنامه اظهار داشت: این اثر به عنوان اولین تجربه کار تاریخی من برخی از تاریخ صدر اسلام را ورق می زند و قصه آن یک اتفاق عاشقانه در کنار مستند جذاب بود.
وی بیان کرد: فروش فیلم تاریخی و انتظار بازگشت سرمایه از اینگونه فیلم ها نباید داشت و سینما برای به یادگار ماندن این رویدادها به صورت تصویری و ارتقا فرهنگ و سینما بدون چشمداشت باید این هزینه ها را  متحمل شود./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار