"کامبیز دیر‌باز" در نشست پرسش و پاسخ "خاکستر و برف" مطرح کرد؛

طرفدار تپلوها هستم/ 15 کیلو اضافه وزنم به خاطر فیلم است

نشست جلسه‌ی پرسش و پاسخ فیلم "خاکستر و برف" به کارگردانی "روح‌اله سهرابی" با حضور کارگردان "کامبیز دیر‌باز"، "قربان نجفی" و "ادیب" بازیگر "فرهاد گلی"، تهیه‌کننده "نقی نعمتی" تدوینگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست جلسه‌ی پرسش و پاسخ فیلم "خاکستر و برف" به کارگردانی "روح‌اله سهرابی" با حضور کارگردان، "کامبیز دیر‌باز"، "قربان نجفی" و "ادیب" بازیگر "فرهاد گلی"، تهیه‌کننده "نقی نعمتی" تدوینگر برگزار شد.
در ابتدای نشست "روح‌اله سهرابی" کارگردان فیلم "خاکستر و برف" در خصوص کلیت فیلمنامه گفت: فیلمنامه بر‌پایه‌ی بی‌اعتمادی باورهای به هم ریخته و بدبینی طیف‌های مختلف استوار است.
 وی با توجه به این موضوع که منتقدان بيان داشتند كه برای شخصیت معلم اینگونه شخصیت‌پردازی درست نیست،‌ ادامه داد: شخصیت "ابراهیم" نقشی منفی نبوده است
 "سهرابی" در خصوص نپرداختن به موضوع اصلی جنگ عنوان کرد: نیازی به پرداخت موضوع اصلی جنگ نبود بلکه دغدغه‌های اصلی ما نوع نگاه خاکستری به این موضوع بوده و این نوع پرداخت باز‌خورد خوبی هم داشته است.
وی افزود: مخاطب اصلی این فیلم از طیف‌های مختلف مثبت و منفی بوده و هیچگونه توهین نسبت به هیچ یک از طیف‌های دو قشر مثبت ومنفی نبوده است.
وی در مورد انتخاب بازیگران تصریح کرد: برای فیلمنامه شخصیت‌های با سن بالای 50سال نیاز داشتیم  و با توجه به اینکه انرژی زیادی برای بازی این شخصیت‌ها لازم بود از بازیگران جوان همچون "کامبیز دیر‌باز" و "قربان نجفی" بهره بردیم .
در ادامه "کامبیز دیر‌باز" بيان كرد‌ : در زمان 8 سال جنگ و سختی آن دغدغه‌ام بوده است و برای اولین بار به دلیل تجربه در این موضوع و دشواری آن دوست داشتم تپق بزنم .
 وی عنوان کرد:در این فیلم نیاز بود که شخصیتی چاق را بازی کنم و به همین دلیل برای بازی در این نقش 15 کیلو چاق شدم و این موضوع باعث شد طرفدار تپولوها شوم .
"قربان نجفی" بازیگر بعد از صحبتهای "کامبیز دیر‌باز" ادامه داد: اکثر نقش‌های من آرام بوده و کمتر بر سمت تنش سوق پیدا کرده است اما شخصیت این فیلم را به دلیل خاکستری بودنش بیش‌تر دوست دارم.
در ادامه "سهرابی" در خصوص نقش "قربان نجفی" عنوان کرد: "قربان نجفی" در ابتدا برای نقش "یحیی" صحبت شده بود اما به درخواست "نجفی" شخصیت "ابراهیم" به او داده شد که بعد از ایفای این نقش توسط او پی بردیم که نگاه ما نسبت به انتخاب قبلی غلط بوده است.
وی در خصوص اشکالات فیلم اظهار داشت: ريتم فیلم در سالن نمایش طوری بود که برای مخاطب قابل تأمل بود اما در صورتی که فیلم به لحاظ پرداختی و یا رتیم دچار نقص‌هایی شده به طور حتم تجربه‌ای برای آثار بعدی‌ام خواهد بود.
"سهرابی" در ادامه در پاسخ به یأسی و سردی فیلم افزود: سردی روابط آدم‌ها در این فیلم به دلیل اقتضای موضوع آن بوده است اما در خصوص فضای فیلم و فیلمبرداری در فضای ابری به مقطع زمانی یک روزه ی فیلم بر‌می‌گردد.
این کارگردان در مورد نمایش رابطه احسان و ریحانه عنوان کرد: شکل‌گیری فیلم در ابتدا از سوی این دو شخصیت شکل می‌گیرد که حضور آن برای ملو‌درام کردن برای مخاطب عام الزامی بوده است "سهرابی" در خصوص پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت ازدواج برای دیپلمات ایرانی بازنی روسی اظهار داشت: با توجه به اینکه "احسان" 25 سال در ایران نبوده شرایط برای ازدواج با یک زن روسی فراهم بوده است.
گفتنی است در میان صحبت‌های "سهرابی" مجری در خصوص ازدواج دیپلمات به شوخی گفت: دیپلمات‌ها اجازه‌ی ثبت ازدواجشان را ندارند./رم

براي ديدن اخبار و عكسهاي جشنواره فيلم فجر اينجا را كليك كنيد
برچسب ها: برف ، پرسش ، پاسخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.